sunnuntai 11. lokakuuta 2015

Heikkoina

Tänä aamuna oli Juha Vähäsarjan kirjassa Lupaus kantaa, seuraava lohdullinen ajatus:

"Vahvat ylpeilevät vahvuudellaan, minä en sellaisesta tiedä mitään. Terveet ihailevat terveyttään, enkä siitäkään paljoa ymmärrä. Minua usko ei vapauttanut heikkoudesta eikä se tehnyt kurjasta vahvaa. Kuinka hyvältä tuntuvatkaan siksi Jumalan sanat, jotka hän palvelijansa Paavalin kynällä kirjoitti: "Minun armoni riittää sinulle." Vaikka en parane, sittenkin armo riittää. Vaikka en tule vahvaksi, se vieläkin riittää."  


Tekstiin liittyi seuraava jae (uudempi käännös):

"Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima." 2 Kor. 12:9





4 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Nämä Vähäsarjan tekstit on kyllä hyvin puhuttelevia. Niistä saan usein jotain.

      Poista
  2. Hyvä ja puhutteleva teksti, kiitos. Kuva täydensi oikein hyvin, siinä näkyy ihmisen pienuus ja heikkous hyvin. Me ollaan niitä pieniä muurahaisia ja silti tärkeitä Jumalalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta tuo teksti oli niin osuva, että halusin jakaa sen muillekin. Ja löytyi siihen tuo joitakin päiviä sitten otettu kuva, joka minunkin mielestäni tuo esiin kuinka ihminen on kovin pieni...ja taivas tuntuu olevan niin korkealla.

      Poista