lauantai 28. marraskuuta 2015

Psalmi 116

Psalmi 116; Pelastetun kiitosuhri, Raamattu Kansalle -käännöksen mukaan.

"Minä rakastan Herraa, koska HERRA kuulee minun ääneni ja anomiseni ja koska hän on kallistanut korvansa puoleeni. 
Siksi minä huudan häntä avuksi kaikkina päivinäni.
Kuoleman köydet kietoivat minut, tuonelan ahdistukset kohtasivat minua, jouduin hätään ja murheeseen.
Mutta minä huusin avukseni HERRAN nimeä: "Oi HERRA, vapauta minun sieluni!"
HERRA on laupias ja vanhurskas, meidän Jumalamme on armahtava.
HERRA varjelee yksinkertaiset. Olin vajonnut kurjuuteen, mutta hän pelasti minut. 
Palaa takaisin lepoosi, sieluni, sillä HERRA on tehnyt sinulle hyvin.
Koska sinä pelastit sieluni kuolemasta, silmäni kyynelistä ja jalkani kompastumasta, minä saan vaeltaa HERRAN edessä elävien maassa. 
Minä uskon, siksi minä puhun, minä joka olin kovin ahdistettu. Minä sanoin hätäännyksissäni: "Kaikki ihmiset ovat valehtelijoita."
Millä minä korvaan HERRALLE kaikki hänen hyvät tekonsa minua kohtaan? 
Minä kohotan pelastuksen maljan ja huudan avukseni HERRAN nimeä. Minä täytän lupaukseni HERRALLE kaiken hänen kansansa edessä. 
Kallis on HERRAN silmissä hänen hurskaitttensa kuolema. Oi, HERRA, minä olen sinun palvelijasi! Minä olen sinun palvelijasi, sinun palvelijattaresi poika. 
Sinä päästit minut siteistäni. Sinulle minä uhraan kiitosuhrin ja huudan avukseni HERRAN nimeä.
Minä täytän lupaukseni HERRALLE kaiken hänen kansansa edessä, HERRAN huoneen esipihoissa, sinun keskelläsi, Jerusalem. Halleluja!"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti