torstai 3. marraskuuta 2016

Hänen rakkautensa on enemmän

"Varjele minua niin kuin silmäterääsi, peitä minut siipiesi suojaan." Ps. 17:8


"Jeesus, kutsut meitä ystäviksesi. Minäkin saan olla sinun ystäväsi, ei vain palvelijasi. Ymmärrän sanastasi, että rakastat minua aivan ihmeellisellä rakkaudella, sellaisella, mihin ihminen ei koskaan kykene.

Rakkautesi on äidin rakkautta ja vielä enemmän:
rakastat minua syvemmin kuin äiti rakkainta lastaan.

Rakkautesi on tekijän rakkautta ja vielä enemmän:
rakastat minua palavammin kuin tekijä merkittävintä teostaan.

Rakkautesi on veljen rakkautta ja vielä enemmän: 
rakastat minua uskollisemmin kuin läheisin verisukulainen toista.

Rakkautesi on kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Luojan rakkautta: rakastat minua silloinkin, kun olen kulkenut väärillä teillä. Sinun rakkautesi on syvimmillään kärsivää rakkautta: olet astunut kuoleman laaksoon tekojeni tähden. Herra, rakastat minua kuin omaa sydäntäsi, vaikka en ole antanut siihen yhtäkään syytä. Rakkaudessasi varjelet minua tänäänkin kuin silmäterääsi. Ylistän sinua, veljeni ja Herrani Jeesus Kristus."

(Juha Vähäsarja kirjassaan Joka päivä armon suojassa)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti