perjantai 28. huhtikuuta 2017

Kun Hän lähinnä oli

"Katso, tässä on paikka minun läheisyydessäni; seiso siellä kalliolla! Ja kun minun kunniani vaeltaa ohitse, panen minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni niin kauan kuin minä vaellan ohitse."  2 Moos. 33:21-22


"Sittenkuin minä otan pois käteni, saat sinä nähdä minut takaa; mutta minun kasvojani ei voi kukaan nähdä." 2 Moos. 33:23


Sanotaanhan usein niin, että kun Herra näyttää olevan näkymättömissä, onkin Hän aivan lähellä. Niin oli ainakin tuossa Herran ja Mooseksen kohtaamisessa! Ensin käskettiin kalliolle, hyvien näkymien paikkaan,  mutta sitten kohta alas rotkoon, jossa Herra itse vielä peitti näkyvyyden hetken ajaksi.

Raamatunkohta 2 Moos. 33:21-23. Otin tuon vaihteeksi siitä väliaikaisesta Raamatusta 1861/1913.
Saman kohdan v. -33/-38  Raamatusta voit katsoa halutessasi  tästä: 2 Moos. 33:21-23

2 kommenttia:

  1. Aika ihana ajatus, että rotkossakin Jumala on lähellä :) Ja vaikka emme häntä näe emmekä tunne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli tosiaan jännä, että siinä Hän olikin niin lähellä. Useinpa tuo meiltä unohtuu, että Hän lähellä on, vaikka emme näekään Häntä.

      Poista