tiistai 11. lokakuuta 2016

Hänen kuuntelee valituksemmekin

"Ota nyt, Herra, minun henkeni. Parempi minun on kuolla kuin elää'. Mutta Herra sanoi: 'Onko sinulla mitään syytä olla suutuksissa?" Joon. 4:3-4


"Herra, tietäisin usein mielestäni paremmin, mikä on minulle sopivaa ja mikä ei, miten sinun tulisi vastata rukouksiini ja milloin. Rukoukseni on valmis toivepaketti, johon odotan vain hyväksyvää toimintaasi. Kun et vastaa niin kuin tahtoisin, loukkaannun ja alan ihmetellä vastauksesi viipymistä tai sen vääränlaista sisältöä. Sinun tiesi eivät kuitenkaan ole minun teitäni, eivätkä sinun ajatuksesi minun ajatuksiani. Vaikka kapinoisin vastauksesi viipymistä ja sen sisältöä vastaan, tee kuitenkin elämässäni aina niin kuin hyväksi näet. Tee niin siksi, että sinun tiesi on minulle poikkeuksetta paras vaihtoehto. Kuuntele valitukseni, mutta vastaa aina tahtosi mukaan. Minulla ei ole mitään syytä olla suutuksissani sinun vastaustesi vuoksi. Päinvastoin, on suurta armoa, että kuuntelet pyyntöni ja vastaat paremmin kuin osasin pyytää ja toivoa." 

Juha Vähäsarjan kirjasta Joka päivä armon suojassa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti