maanantai 25. syyskuuta 2023

Rohkaisun sana

"... kun Herran, Jumalani, käsi johdatti minua, sain rohkeutta..." Esra 7:28 KR-92

Sellainen havainto meitäkin rohkaisisi. Epäilemättä Esrakin oli ensin huolissaan, että miten asiat mahtavat mennä, mutta huomatessaan Jumalan puuttumista asioihin, seurasi rohkeuttakin. Sitä oli Esra nyt Jumalalta saanut. Jakeenkohta olikin Esran ylistyksestä Jumalalle. Sitähän mekin kaipaamme omissa ahdingoissamme, että saisimme avun ja voisimme iloiten ylistää siitä.



Muuttukoon meidänkin apeutemme, pelkomme ja kyvyttömyytemme vielä rohkeudeksi ja ylistykseksi Jumalan avulla☀️

---

Löysin aamulla "sattumalta" Raamattuni välistä lappusen, johon olin kirjoittanut joitakin jakeita Esralta. Lainaamani kohdan olin oikein korostanut erottuvammaksi. Ehkäpä siinäkin oli johdatusta - sattuman sijaan - että se osui käsiini, koska olin herännyt  niin ankein mielin. Lappunen virkisti mieltäni; Jumala voi johdattaa ja rohkaista.


2 kommenttia:

  1. Ihanaa, että sait virkistystä aamuun siitä lappusesta. Esra ja Nehemia ovat rohkaisevia kirjoja juuri vaikeuksien keskellä. Luin kesällä kirjankin, jossa ne molemmat käytiin läpi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heitä ei usein ajatelleeksi, mutta sitten kun heistä lukee, niin helposti ihan uppoutuu niihin tapahtumiin. Niin oli minulle käynyt jokin aika sitten ja siitä se lappunenkin oli jäänyt:)

      Poista