tiistai 21. maaliskuuta 2023

Jeesuksen antama rauha on erilainen, kuin maailman antama

Jeesuksen antama rauha tulee suoraan Jeesukselta. Maailman antama vaatii sitä meiltä, meidän tekoinamme. Se ei anna itsestään mitään, sillä se ei voi antaa sellaista, mitä sillä ei itsessään ole. 

Jeesus sanoi: "... minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille niinkuin maailma antaa..." Joh. 14:27

Mitä maailma antaa? Se antaa levottomuutta ja pelkoa rauhan sijaan. Jeesus sensijaan voi antaa todellista rauhaa levottomuuden keskelle tai myrskyn silmään. Jos maailmasta etsii rauhaa ja lepoa, vaikkapa uutisista, levottomuus vain lisääntyy. Mutta jos rauhaa etsitään Jumalan Sanasta (Raamatusta, Jumalan Pojasta Jeesuksesta), sitä voidaan löytää.

"...etsivä löytää.." Matt. 7:8, Luuk. 11:10




 Jeesus sanoi:

"Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman." Joh. 16:33

Jeesus tiesi/tietää oikein hyvin, että meitä usein ahdistaa täällä; olihan hän itse kokenut sen saman paineen myös, ja pahempana kuin me. Sentähden hän lupasikin olla kanssamme joka päivä... Se kattaa myös ne pahemmat päivät, vaikka meistä tuntuisi, ettei hän ole lähellä ollenkaan. On Hän.

Hänestä olisi mahdoton ajatus jättää omat rakkaansa! 

"jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.2. Tim. 2:13

"Jospa ottaisit minun käskyistäni vaarin, niin olisi sinun rauhasi niinkuin virta ja sinun vanhurskautesi niinkuin meren aallot;" Jes. 48:18

Niin... jospa me... Mutta kun huomaamme, ettemme... ja meillä on vain kuiva puro... kuivahtanut kuin pieni kahvitilkka karstaksi kuumalla levyllä olevaan pannun pohjaan... Muistetaan tuo ylempänä ollut: 2. Tim. 2:13!



Siunatkoon Jeesus sinun päiväsi! ❤️



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti