perjantai 17. maaliskuuta 2023

Osuin lukemaan matkalauluja, kun itsekin juuri matkalla olen

Millainen olisi minun matkalauluni? 

Älä unohda minua, kun huoleni eivät jätä minua rauhaan! Ne eivät anna lepoa matkalla, vaan korostuvat. Arjesta kantavat mukanaan juuri sitä säkkiä, minkä mieluiten olisin jättänyt kotiin. 

Antataisitko minulle sitä mielenrauhaa, joka osaa ottaa hetket kerrallaan ja osaa jättää sen huolisäkin pöyhimättä. Ehkä sitä ei voi kokonaan unohtaa, kun se kuitenkin mukana on, mutta ettei sitä sen enempää ajattelisi. Silmäilisi ja ajattelisi ja nauttisi siitä mikä ei yleensä näy.

Tee Herra näkyväksi työsi matkalla ja kotona! Ilahduta töilläsi, jotta voisimme  "riemulla riemuita"* siitä mitä on.

☀️☀️☀️

* "Tällainen ilmaisu: "riemuiten riemuitkoot" oli aamulla lukemassani psalmissa 132:16. Siinä mielestäni voisi olla sitä, että osaa riemuittavista asioista todella riemuita, ilman sitä "huolten säkkiä". Osuin lukemaan "matkapsalmeja" "sattumalta", kun pienen mukanani olevan UT:n väliin oli unohtunut joku lappunen, ja sillä kohtaa oli niitä matkapsalmeja - miten sopivasti☀️




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti