tiistai 8. kesäkuuta 2021

Kysymys oli Isästä - Todellisesta!

"Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni"." Joh. 8:19

"Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä." Joh. 8:27

Fariseukset eivät ymmärtäneet Jeesuksen puhetta.

"Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut." Joh. 8:28

---


"Niin hän sanoi heille: "Mitä te minua etsitte? Ettekö tienneet, että minun pitää niissä oleman, mitkä minun Isäni ovat?" Luuk. 2:49 

Se oli Jeesuksen 12-vuotiaana vanhemmilleen esittämä kysymys, kun he tulivat etsimään häntä temppelistä, jossa hän oli ollut kolmisen päivää hukassa vanhemmiltaan. Mutta ei todelliselta Isältään.

"Mutta he eivät ymmärtäneet sitä sanaa, jonka hän heille puhui." Luuk. 2:50

Kuka oli Jeesuksen todellinen Isä? Isä Jumala. Joosef oli kasvatusisä maan päällä ja Jumala oli hänet juuri valinnut siihen arvotehtävään, ei ketään muuta. 

Mutta ihmiset luulivat aivan muuta, kuka mitäkin...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti