sunnuntai 20. kesäkuuta 2021

Kehnon siivoojan rukous

Jeesus, sinä tiedät, ettei minusta ole itse siivoamaan oman sydämeni huonetta; ei paljasta lattiaa, ei mattojen alusia, saati kaikkia nurkkia ja lokosia. Tulisitko sinä ja siivoaisit sen!

Ai, sinä sanotkin jo tehneesi puolestani siivoamissopimuksen! Minun on sitä vaikea käsittää, että toinen tulisikin minun sotkuiseen huoneeseeni, ja tahtoisi siivota sen. 

Tahdon kuitenkin päästää sinut sisään; avata oven, vaikka minua hävettää näyttää sinulle kaikki. Tiedän kyllä, ettet minua moiti, vaan suurella rakkaudella ja lämmöllä ja hellävaroenkin huonettani puhdistat.

Ja kun se on tehty, et jätäkään minua yksin tulevina päivinä huoneeni kanssa. Lupaat auttaa minua aina, sillä tiedät, ettei minusta ole pitämään huonetta kunnossa jatkossakaan omin voimin.

Kiitos, että Sinä tulit tekemään kaiken puolestani! 


Ensiksi avaat verhot ja päästät raikkaan tuulen ja valon sisään...


---

Saman "monitoimimiehen", Jeesuksen puoleen voi kääntyä  muissakin asioissa. Siinä meillä on auttaja, joka tahtoo auttaa.

Ja käsittämättömintä on se, ettei hän ota siitä meiltä maksua! Hän sanoo olevansa niin rikas, ettei hänen tarvitse. Hänellä on itsellään riittävästi, sillä hän on käsittämättömän rikas. Hän on tahtonut ottaa elämäntehtäväkseen olla aina kuulolla avuttomia varten. 




2 kommenttia:

  1. Herra on todellakin tehnyt kaiken puolestamme, saamme vain vastaan ottaa hänen armoaan. Vaikka kuinka haluaisimme lisätä siihen jotain omia ponnistuksia..kaikki on lahjaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi se on lahjaa. Muuten joutuisi jatkuvasti miettimään, mitä vielä puuttuu ja onko rahkeita tehdä kaikkea tarvittavaa. Nyt se onkin jo tehty.

      Poista