lauantai 26. kesäkuuta 2021

Ilmoita siis minulle totuutesi

"Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden." Ps. 51:8

Ilmoita siis minulle totuutesi...

"Mutta sinä tahdot sisimpääni totuuden - ilmoita siis minulle viisautesi!" Ps. 51:8 KR-92

"Totuutta salatuimpaan saakka... "  Yleensä tulee ajateltua sitä puolta, että tulisi olla totuudellinen Jumalaan päin. Ja siihen on pyrittäväkin. Mutta sitten on se toinen puoli; se, että Jumala tietää meistä totuuden. Jopa salatuimpaan saakka; siihen saakka, jota me emme itse edes käsitä. Siinä on syytä psalmin tavoin pyytää Jumalaa ilmoittamaan viisautensa meille. Ilmoittaa totuus meistä meille. 

Tavallaan Hän on sen jo tehnytkin, kun on tehnyt selväksi, ettei meistä ollut itseämme pelastamaan ja lähetti sen vuoksi Poikansa kuolemaan puolestamme. Lunastamaan lain alaiset.

Me vaan emme usein käsitä. Luulemme helposti uskovinakin, että kunhan tämän, tuon, ja vielä tuonkin saisin pois, niin sekin olisi jo jotain. Armahda meitä! Emmehän me käsitä mitään. "Ilmoita siis minulle viisautesi!" 

Kain oli käsittänyt jotain: "Ja Kain sanoi Herralle: "Syyllisyyteni on suurempi, kuin että sen kantaa voisin." 1. Moos. 4:13



Teet sen (viisautesi  ja totuutesi ilmoittamisen) varmaan pala palalta, sillä emme kestä koko roskasäkkiä kerralla, ja kun vielä uuttakin siihen roskasäkkiin tulee lisää koko ajan. Kiitos että lupasit viedä sen roskalastin kaikkineen kaatopaikalle, sillä siihen ei meillä olisi ollut rahkeita.

Mieleen tulivat laulun sanat: "...mun syntini suuret kaikki, sä kannoit mun Jeesukseni. Ne anteeksi viimeistä myöten, sä annoit mun Jeesukseni. Sua kiittää kun tahtoisin siitä, ei siihen mun taitoni riitä, ei riitä..."

Mutta kiitos Jeesus! 




"Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään, virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa."  Ps. 33:2

Nimensä tähden...)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti