sunnuntai 21. marraskuuta 2021

Murheet muuttuvat Jumalan käsissä joksikin aivan muuksi!

Katso, onneksi muuttui minulle kaikki se, mikä oli katkeraa.*

Jos näkisimme asioita Jumalan silmin, voisimme sanoa jo nyt noin. Mutta vielä kerran voimme, sillä me näemme sen, kuten Jumala näkee** kerran taivaassa. - Onneksipa muuttui sekin katkera murhe, josta ei ikinä mitään muuta olisi maan päällä itse voinut ajatella, eikä nähdä. Silloin viimeistään ylistämme Jumalaa hänen suuresta viisaudestaan ja rakkaudestaan. Mikään ei silloin enää ole estävä meitä riemuin ylistämästä.

** taivaallisesta näkökulmasta

---

*Minulle tuli tuollainen aamulla mieleen. En löytänyt jakeita aivan tuossa muodossa, mutta nämä kyllä:

"Katso, onneksi muuttui minulle katkera murhe; sillä sinä rakastit minun sieluani, nostit sen kadotuksen kuopasta, sillä sinä heitit kaikki minun syntini selkäsi taa." Jes. 38:17  

"Silloin kaikki se, mikä oli katkeraa, kääntyy parhaakseni. Sinä pelastat minut kuoleman kuilusta. Selkäsi taakse sinä heität kaikki minun syntini." Jes. 38:17 KR-92


Minulla oli näköjään mielessä molemmista jotakin.

---

Tähän voisikin, varsinkin jakeiden loppuosaan, sopia kuvitukseksi taannoin unikuvasta tekemäni piirros.




Kuoleman valta on murrettu!

Psalmissa 103 on jae, joissa sanotaan: "joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella," Ps. 103:4



4 kommenttia:

  1. Onpa tosi kaunis piirros! Tuo on lohdullinen ajatus, että katkera murhe voi muuttua onneksi. Se antaa toivoa. Minua lohdutti juuri yhtenä päivänä jae, jossa Jeesus sanoo, että teidän tuskanne muuttuu iloksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sellaista lohdutusta ja rohkaisua me kyllä vähän väliä tarvitaan.

      Poista
  2. Me emme näe niinkuin Jumala näkee: ylhäältä ja laajasti ja edeltäkäsin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanavalintani ei varmaan ollut paras mahdollinen. Mutta sitä tarkoitin, että taivaassa näkökulmamme on ihan toiseen suuntaan ja ymmärrämme Jumalan tekoja paremmin.

      Poista