tiistai 10. syyskuuta 2019

Uskoi mitä hänelle sanottiin

"...Aabraham uskoi Jumalaa..." Room. 4:3

"Uskoi Jumalaa". Siinä sanotaan niin, eikä "Jumalaan". Jumalaan uskoo varmaan useampi kuin Jumalaa. Vähempi kirjaimia ilmaisee jotain enemmän. Kun uskoo Jumalaa, tarkoittaa se sitä, että uskomme siihen, mitä Hän sanoo. Ei pelkästään siihen, että Hän on.

"Sillä mitä Raamattu sanoo: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi." Room. 4:3

"Uskon kautta sai Saarakin voimaa suvun perustamiseen, vieläpä yli-ikäisenä, koska hän piti luotettavana sen, joka oli antanut lupauksen." Hebr. 11:11



Entä me?

Sanottiin näin:  "...Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." Matt. 28:20

Jeesus sanoi niin. Uskonko häntä, hänen sanojaan? Pidänkö luotettavana sen, joka puhuu? Minä tahdon uskoa. En voi kerskua uskollani, sekin on lahjaa. Ja usein minun on sanottava kuin se muuan mies: "Minä uskon; auta minun epäuskoani." Mark. 9:24  Niin sanoi sairaalle lapselleen apua hakenut mies. Ja sai avun.


Siunattua viikkoa sinulle!

4 kommenttia:

  1. Eipä olekaan ikinä tullut mietittyä että noinhan se on! Onneksi saa kaiken sen epäuskonkin jättää Jumalalle:) T: Villasukkavihulainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin huomasin nyt ensi kertaa tuon jakeen Aabrahamista tuolla tavoin. Se on todella lohdullista, että sen epäuskonkin kanssa saa tulla hänen luokseen!

      Poista
  2. Onneksi voi sanoa myös noin, että minä uskon, auta minun epäuskoani! <3 Ja olihan Aabrahamillakin omat epäilyksen hetkensä vuosien varrella. Silti Jumala oli uskollinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se minuaakin lohduttaa, ettei sen epäuskonsa kanssa tarvitse jäädä yksin, vaan senkin kanssa saa mennä hänen luokseen! Ja onneksi Aabrahamistakin on kerrottu kaikenlaista, ettei hänkään ollut mikään yli-ihminen, mutta Jumala antoi hänelle suuria silti.

      Poista