lauantai 28. syyskuuta 2019

Kaksi kohtausta aiheesta: Lähellä on Hän

Kohtaus yksi: Ihminen on riemuissaan ja rohkeasti haastaa vastustajansa, koska tietää voimakkaan olevan kanssaan:

"Lähellä on hän,
joka minut vanhurskaaksi tuomitsee.
Kuka voi minun kanssani riidellä?
Astukaamme yhdessä esiin!
Kuka on minun vastapuoleni?
Tulkoon tänne lähelleni!

Katso, Herra, Herra auttaa minua; 
kuka minut syylliseksi tuomitsee?
Katso, kaikki he hajoavat kuin vaate;
koi heidät syö."
Jes. 50:8-9


Kohtaus kaksi: Auttaja on paikalla. Kenttä on tyhjä. Hän joutuu huutelemaan autettaviaan, mutta ketään ei siltikään tule. Se on murheellista:

"Miksi ei ollut ketään,
kun minä tulin,
miksi ei kukaan vastannut,
kun minä huusin?
Onko minun käteni liian lyhyt vapahtamaan,
olenko minä voimaton auttamaan?

Katso,
nuhtelullani minä kuivaan meren,
minä teen virrat erämaaksi,
niin että niitten kalat mätänevät,
kun ei ole vettä; ne kuolevat janoon.
Minä puetan taivaat mustiin
ja panen murhepuvun niitten verhoksi."
Jes. 50:2-3

---
Luin aamulla Fredrik Wislöffin Levähtää vähän kirjasta tekstiä tälle päivälle. Siinä oli jakeena vain jakeenosa; tuo sana: "Lähellä on hän". Sitten oli tekstiä siitä, mitä kaikkea hän meille onkaan. Siinä oli näitä asioita:

Hän vanhurskauttaa, auttaa saatanan syytöksiä vastaan. On pelastaja ja vanhurskauttaja, auttaja kaikissa vaikeuksissa, uskollinen ystävä, ymmärtävä, jolle voi uskoutua. Joka aina pitää huolen meistä, niin ruumistamme kuin sielustammekin, aina tietää neuvon, joka rakastaa sinua, aina tahtoo parastasi. Voimakkain kaikista, Kaikkivaltias.




4 kommenttia:

  1. Lähellä on Hän tänäänkin meitä! Siitä iloitsemme, että "Hän ei ole kaukana yhdestäkään meistä".Siunattua päivää sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se tieto on todella ilahduttava, kunhan sen vain muistaisi aina tarpeen tullen. Siunattua päivää sinulle myös Sesse:)

      Poista
  2. On ihanaa, että Herra auttaa, eikä kukaan voi tuomita meitä, koska hän vapauttaa syyllisyydestä! Eikä hänen kätensä ole lyhyt auttamaan!

    VastaaPoista