lauantai 14. syyskuuta 2019

Ilosta ja murheesta - varsinkin ilosta...

"Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi." Joh. 15:11

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: te joudutte itkemään ja valittamaan, mutta maailma on iloitseva; te tulette murheellisiksi, mutta teidän murheenne on muuttuva iloksi." Joh. 16:20

"Nyt minä tulen sinun luoksesi. Puhun tämän, kun vielä olen maailmassa, jotta minun iloni täyttäisi heidät." Joh. 17:13 KR-92

Nämä kolme olivat Jeesuksen sanoja.



"Jos siis jotakin kehoitusta Kristuksessa,
jos jotakin rakkauden lohdutusta,
jos jotakin Hengen yhteyttä,
jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
niin tehkää minun iloni täydelliseksi 

siten, että olette samaa mieltä,
että teillä on sama rakkaus,
että olette sopuisat ja yksimieliset,
ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä,
vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseännne.
Ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta." Fil. 2:1-4

"Vaan josi minut uhrataankin tehdessäni teidän uskonne uhri- ja palvelustoimitusta, 
niin minä kuitenkin iloitsen, ja iloitsen kaikkien teidän kanssannne; samoin iloitkaa tekin, 
iloitkaa minun kanssani!" Fil. 2:17-18

"Olkaa aina iloiset." 1. Tess. 5:16

Paavalia ei kyllästyttänyt samoista asioista kirjoittamine, kuten hän itse sanoi. (Fil. 3:1). Filippiläiskirjeessä toistuu Herrassa iloitsemisen kehoitus useamman kerran. ( Fil. 4:4)


Voi olla että toisinaan saammekin "maljoittain kyyneleitä", mutta se ei ole pysyvää...


Ja vielä Jeesuksen omat sanat:

"Niin on myös teillä nyt murhe; mutta minä olen taas näkevä teidät, ja teidän sydämenne on iloitseva, eikä kukaan ota teiltä pois teidän iloanne." Joh. 16:22


 Siunattua päivää sinulle!


4 kommenttia:

  1. Eilen onneksi oli niin hyvä tilaisuus, että sydän (ainakin vähäksi aikaa) täyttyi ilolla.Olin rukoiltavana lopussa vatsani puolesta ja sain samalla rukoilijalta profetaalista sanaakin... Siunattua pivää sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sesse:) Olipa kivaa tietoa tuo, että sait kokea sellaista iloa siellä!

      Poista
  2. Nämä ovat ihania Jeesuksen lupauksia, että hän voi antaa täydellisen ilon, jota ei kukaan voi ottaa pois! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin minua tässä yksi aamu nuo ilon kohdat niin puhutteli, että vihkooni niitä kirjoitin.

      Poista