torstai 19. syyskuuta 2019

Katse valoon

"...niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta..." 1. Piet. 1:19

Sytytin taas pitkästä aikaa kynttilän pöydälle tänä aamuna. Edessä näkyvä valo on ilahduttava ja lohdullinen. Isommassa mittakaavassa sitä on meille Jeesus itse. Katsotaan häneen. Kiinnitetään katse häneen, kun ympärillä rupeaa näyttämään synkältä.

"Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen," Hebr. 3:1

"Sentähden". Siis minkätähden? 

"Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa." Hebr. 2:18

"Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja teette hyvin, jos otatte siitä vaarin,
niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne." 1. Piet. 1:19

2 kommenttia:

  1. Ihana ajatus tuo pimeässä paikassa loistava lamppu! Jeesus onkin ihana valo pimeydessä. Eikös jossain psalmissakin sanota, että Herra, minun Jumalani, valaisee minun pimeyteni <3 Olikohan se Ps. 18 vai mikä...

    Nyt onkin muuten ihanaa aikaa, kun voi poltella kynttilöitä! <3

    VastaaPoista
  2. Juu, oli se näköjään siinä, jakeessa 29:) Minä en muista ulkoa oikein mitään missä mikäkin on, mutta onneksi on noita hakuja:)
    Minä olin jo muutamana päivänä miettinyt kynttilätouhua, mutta tänään se alkoi. Oli onneksi aamulla helposti kynttilä otettavissa esiin, kun ulkona ikkunoista näkyi vain pimeää.

    VastaaPoista