tiistai 23. helmikuuta 2021

Lohdutuksen sanoja

"Kun minulla on sydämessäni paljon murheita, niin sinun lohdutukseksi ilahduttaa minun sieluni." PS. 94:19



"Niinkuin äiti lohduttaa lastaan, niin minä lohdutan teitä..." Jes. 66:13

Itse en ole osannut olla sellainen äiti, joka juurikaan olisi osannut lohduttaa. Enempikin niin, että itse on kaivannut lohdutusta, kuin että olisi lohduttanut muita. Tuo jakeenkohta siis hieman kirpaisee minua. Mutta on huomioitava, että siinä puhutaankin lopulta Jumalan lohdutuksesta meille. Ja siitä kirjoitti Fredrik Wislöff kirjassaan Rukouskirjani, mm. näin: "...En tunne häiritseväni sinua enkä tulevani sopimattoman aikaan... Osoitat minulle ymmärtämystä ja rakkautta... Kaikkein mitättömimmänkin asian saan tuoda eteesi..." 



4 kommenttia:

  1. Jossain kohdassa oli, että sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä lohduttaa, voimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisissa ahdistuksissa ovat. Näin olen muistavani.

    VastaaPoista
  2. Onneksi Jumalalta voi aina saada lohdutusta, ja koko Raamattu on sitä täynnä. Kyllä sitä pieni ihminen niin paljon tarvitsee! Joka päivä uuden annoksen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin aina uudestaan on tarpeen näitä löytää, ja onneksi niitä on saatavissa.

      Poista