torstai 26. lokakuuta 2023

Uhkakuvien tarkkailija - sekä tekemisistä ja tekemättömyyksistä...

Olen sellainen uhkakuvien tarkkailija. Se ei ole hyvä, jos katselee koko ajan ns. väärään suuntaan, unohtaa katsella Jumalan tekoja ja hänen mahdollisuuksiaan - jotka ovat täysin rajoittamattomat! Katso Jumalan hyvyyteen ja huolenpitoon sinustakin (eli minustakin)! Huomaa Herran teot yksittäin - ja iloitse niistä, älä unohda niitä!

"Hän parantaa ne, joiden mieli on murtunut, hän sitoo heidän haavansa." Ps. 147:3 KR-92

Paranna Jeesus minunkin murtunut mieleni ja minun haavani.

"Suuri on Herramme, suuri ja voimallinen, mittaamaton on hänen viisautensa." Ps. 147:5 KR-92

"Herra katsoo niihin, jotka häntä palvelevat, niihin, jotka panevat toivonsa Herran armoon." Ps.147:11 KR-92



Tekemisistä - ja tekemättömyyksistä...

"Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni, mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa." Fil. 3:14-14 

Minun osani on rientää sitä kohti, mikä minulle on jo luvattu - ilman minun omia ansioitani. Jeesus sen kaiken teki.

"Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut." Fil. 3:12



2 kommenttia:

  1. Minullakin on paha tapa katsoa aina uhkakuviin ja kehitellä niitä lisää mielessäni... Pitäisi opetella katsomaan enemmän Jeesukseen, hänen tekoihinsa ja mahdollisuuksiinsa. Onneksi hän on myös murtuneen mielen parantaja ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se uhkakuviin katsomisen taito on varmaan aika yleinen. Vaikka onhan sitten niitäkin, jotka näkee asiat aina positiivisessa valossa. Mutta onneksi tosiaan meistä pelokkaistakin Jumala huolehtii❤️

      Poista