tiistai 3. lokakuuta 2023

Lapset ovat Jeesuksen sydämellä erityisesti!❤️

"Katsokaa, ettette halveksi yhtäkään näistä vähäisistä. Sillä minä sanon teille: heidän enkelinsä saavat taivaissa joka hetki katsella minun taivaallisen Isäni kasvoja." Matt. 18:10 KR-92 

Jeesus oli hetkeä aiemmin kutsunut luokseen lapsen ja asettanut lapsen aikuisten esikuvaksi. Jeesus puhui tuossa ylläolevassa jakeessakin juuri lapsista. He olivat/ovat Jeesukselle tärkeitä. Ja taivaassakin heitä pidetään ilmeisesti erityisasemassa aivan.

Jännä huomio tältä aamulta. Vilkaisin kalenteria, nimipäiväsankareina tänään mm. Raimo. Mietin siinä, että Jumala kaikki Raimot tuntee. Mieleeni tuli sitten myös lapsuudestani yksi pieni Raimo, ehkä n. 6-vuotias. Hän hukkui kotikylän jokeen. Se muisto toi mieleen kysymyksen: miksi? En tiedä minkä vuoksi niin saattoi käydä. Mutta kun sitten rupesin aamujakeitani lukemaan, luin myös tuon ylläolevan, joka minua nyt puhutteli. Raimokin oli tärkeä, kuten kaikki lapset. Siltikin vaikka tapahtui niinkuin tapahtui. Siinä lukiessani ihmettelin vielä, että miten minä olen lukenut näitä samoja jo eilen? No selitys oli se, että olin luettavanani vain ottanut nyt "väärästä" päivästä. Mutta se olikin kuitenkin nyt "oikea" tämän aamun muistoihin ja mietteisiini. Ja vaikka jo eilenkin olin sitä lukenut, niin siinä riitti vielä tällekin päivälle sanottavaa ja muistutettavaa.

Siunataan kaikkia lapsia!

(Näin sanoi kerran eräs henkilö, kun puhui meidän lapsestamme, ettei hän tarkoita, että vain häntä siunataan, vaan siunataan kaikkia lapsia...)❤️

---

Tässä toisen blogini taannoinen juttu, jossa kesken jäänyt kuva siitä, kun Jeesus on ottanut lapsia syliinsä...

https://vaaranlaella.blogspot.com/2023/10/siina-ne-lapset-niin-luottavaisena-on.html


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti