maanantai 7. toukokuuta 2018

Sana laodikealaiselle - sana penseälle

"Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi!"  Ilm. 3:19 KR -92

"Sanasi on kova ja samalla armollinen. Puheesi penseydestä osuu minussa maaliin. Siitä minä kärsin enkä osaa sitä edes katua niin kuin tulisi..."  Joka päivä armon suojassa/Juha Vähäsarja




"Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssani.
Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellansa." Ilm. 3:20-21

Jopa penseällekin oli nuhteen ja parannuskehotuksen jälkeen lupaus; tuo tuossa yllä!


Mitä penseälle neuvottiin:
"...ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit." Ilm. 3:18

Penseä ei ollut kuuma eikä kylmä. Luuli olevansa niin rikas ettei mitään tarvitse. Kuitenkin oli viheliäinen, kurja ja köyhä, sokea ja alaston.

2 kommenttia:

  1. Sä paat esille hyviä kirjotuksia, kyllä mä kaikki hartaasti luen, vaik en aina kommentoikkaan. :)
    Mukavaa kesän alkua sulle sinne!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Yleensä ne on jotain semmoista, mitä olen itselleni aamusella etsinyt ja ehkä vihkoonkin kirjoittanut. Hyvää kesän alkua sinnekin!

      Poista