keskiviikko 27. helmikuuta 2019

Häpeästä

Puhuttelevia sanoja häpeästä.

"Jumalani, sinuun minä turvaan. Älä salli minun joutua häpeään, älkööt viholliseni saako riemuita minusta. Ei kukaan, joka sinuun luottaa, joudu häpeään.  Häpeään joutuvat ne, jotka ovat syyttä uskottomia." Ps. 25:2-3*

"Älä pelkää, sinä et joudu häpeään. Älä ole häpeissäsi, sinä et ole pettyvä. Nuoruutesi häpeän sinä olet unohtava etkä ole enää muistava leskeytesi pilkkaa." Jes. 54:4 *

"Sinuun, Herra, minä turvaan, älä salli minun ikinä joutua häpeään." Ps. 71:1*
 ("...älä salli minun joutua häpeään iankaikkisesti." sanoo Raamattuversio -33/-38 tuon saman jakeen.)

Jokaiselle sana häpeä tuo varmaan mieleen erilaisia asioita. Pahinta olisi kuitenkin ikuiseen häpeään joutuminen. Jumalan lapsilla on kuitenkin turva sitä häpeää vastaan.

"Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkotettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan." 1. Joh. 2:28


---
*Näitä luin Raamattuversiosta: "Jumalan kansan Pyhä Raamattu"/Uusi Tie


4 kommenttia:

  1. Minulle, joka olen kulkenut häpeän kanssa paljon elämässäni, nuo sanat ovat rakkaita, koska Hänen edessään ei ole mitään salaista häpeää, koska Hän tietää kaiken ja rakastaa silti."

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hän tosiaan tietää kaikki ne meidän häpeän aiheet ja kaiken muunkin.

      Poista
  2. Häpeästä tulee tosiaan paljon ajatuksia ja muistoja mieleen. Onneksi Jeesus otti kaiken meidän häpeämme päälleen! Juuri eilen luin puhuttelevan kirjoituksen siitä, että juuri siitä, mitä me häpeämme eniten, olisi tärkeää voida puhua jollekin, koska jollain tavalla se häpeä sitoo meitä muuten. Itselleni siinä oli ajankohtaisia ajatuksia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olla niin monenlaista häpeää. Ja on tosiaan noin, että häpeä sitoo käpertymään itseen.

      Poista