lauantai 26. lokakuuta 2024

Kun on turvaton tunne... On Jumala silti läsnä.

On hyvä muistaa, että Jumala on vain rukouksen päässä, tai itseasiassa vielä lähempänä: Hän on käsi olallamme, ja  käsi silittämässä hiuksiamme, kun pelkäämme. Mutta Hänhän on vielä tätäkin lähempänä - Hän on meissä: "Kristus teissä, kirkkauden toivo"!

Epävarmassa maailmassa, jossa kaikki tuntuu muuttuvan ja horjuvan, voi oma luottamus Jumalaan olla kuin hukassa. Sitä kokee kenties olevansa kuin eksyksissä metsässä. Metsässä, jossa näkyy vain samanlaisia puunrunkoja kaikkialla. Tuntuu, että niitä on varmaan silmänkantamattomiin, eikä tiedä, minne ja miten suunnistaa mihinkään. Voimiakaan ei tunnu olevan.

Mutta: silloin on hyvä muistaa, että Jumala on lähempänä kuin se oma rukous, tai hätä. Hän voi tehdä ihmeen juuri minunkin asioissani, ihan milloin tahansa. Hänhän on Kaikkivaltias! Hän pitää omiensa puolta aina. Silloinkin, kun me emme havaitse omilla aisteillamme mitään... vielä. 


"joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi,
 kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: 

KRISTUS TEISSÄ, KIRKKAUDEN TOIVO." Kol. 1:27

 



"Teidän vanhuutenne päiviin saakka minä olen sama, vielä kun hiuksenne harmaantuvat, minä teitä kannan. Niin minä olen tehnyt ja niin yhä teen, minä nostan ja kannan ja pelastan." Jes. 46:4   KR-92

"Minä, minä olen teidän lohduttajanne. Kuinka olet voinut pelätä kuolevaista ihmistä... ?" Jes. 51:12  KR-92

"... se, joka on teissä, on suurempi, kuin se, joka on maailmassa." 1. Joh. 4:4  KR-92




4 kommenttia:

  1. Onneksi Jumala voi yllättää ja tehdä isojakin asioita ❤️ Lohdullisia nuo jakeet ja syksyn karua kauneutta kuvassa ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piti tosiaan aamulla saada jotain rohkaisevaa, ja onneksi aamun jakeissa sitä olikin tarjolla❤️ Näin illlalla on taas mielikin parempi, on saanut kokea sitä Jumalan apua tällekin päivälle! Sellaista, jota hyvinä päivinä ei juuri edes noteeraa mitenkään, vaan pitää itsestäänselvyytenä. Aamupuolella tuntui ettei oikein mikään voi tuntua/sujua tänään hyvin, mutta niin se tuuli kääntyy☀️

      Poista
    2. Kiva kuulla, että sait kokea päivän mittaan Jumalan apua ja parempaa mieltä ❤️ Niin Isä pitää huolta lapsistaan 🙏 Siunausta tähänkin päivään!

      Poista
    3. Kiitos, sinulle samoin❤️☀️

      Poista