torstai 24. marraskuuta 2016

Koska Hän sanoo niin

"Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta." Jes. 43:2




"Suurten vesien äärellä" voi olla pelottava seistä. Hän sanoo kuitenkin, ettei "vesi" upota - vaikka reitti menisikin siitä. Ja jos  "tulen äärellä" seisookin, ettei "liekki" polta...

 Koska Hän sanoo niin.

Hänellä on valta muuttaa upottavat ja polttavat paikat kuljettaviksi. Ja se on ihmeellistä.

---

Olen lukenut tuon yllä olevan Raamatunpaikan usein sellaiset "pelon lasit silmillä".  Kun tuo paikka on silmieni eteen osunut,  olen usein miettinyt, että olisiko jotain pelottavaa tuloillaan. Muutama päivä sitten näin tuon kohdan hieman "erilaisin lasein",  jotka varmaankin olivat "paremmat lasit".


"...Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, 
minä olen sinut nimeltä kutsunut;
sinä olet minun." 
Jes. 43:1

4 kommenttia:

  1. Tunnen tästä syntisen heikkouteni, jos uskoisin riittävän lujasti en pelkäisi. Vettä olen pelännyt aina ja rannalla kulkiessa varottelen lapsia, etteivät putoaisi veteen. Viime kesänä kun oltiin Reposaaressa ja myrskysi, minä kuvasin myrskyä ja olin toisten mielestä liiankin rohkea. Meri vaan oli niin myrskyävä, että tiesin ilman muuta jääväni toiseksi, ilman mitään mahdollisuuta hallita tai pelastaa itteäni, se vie mukanaan jos luoja suo. Se oli aika mahtava tunne. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pelon kanssa sitä minäkin saan aina tahia. Sen vuoksi niitä rohkaisevia sanoja jatkuvasti etsinkin. Onneksi Hän tietää meidän kunkin pelonaiheet ja huolehtii kuin äiti ja isä lapsestaan. Reposaaressa oli silloin aikanaan kiva katsella merta. Täällä Pielisen rannoilla voi katsella vähän isompaa vettä. Jotka niiden äärellä asuvat, on alati vaihtuvat näkymät.

      Poista
  2. Niin tosiaan, tuo jae voi olla joko pelottava tai rohkaiseva. Pitäisi osata lukea se niitten erilaisten lasien läpi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmillista kun mulla itselläni ainakin tuntuu kovin usein olevan juuri ne "väärät lasit" päässä... Hyväkin saattaa kääntyä ihan vastakohdakseen.

      Poista