sunnuntai 20. elokuuta 2017

Kaikki mikä tehtiin tai jätettiin tekemättä

"Kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle." Matt. 25:40

Ja mitä se kaikki  oli:
"minun oli nälkä" - annoinko syötävää?
"minun oli jano" -  annoinko vettä?
"minä oli outo" - otinko huoneeseeni?
"minä olin alaston" - vaatetinko?
"minä sairastin" -  kävinkö katsomassa?
"minä olin vankeudessa" - tulinko tykösi?

"Kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle." Matt.  25:45


Nuo Jeesuksen sanat asettavat minut tiukkaan paikkaan. Kuinka paljon onkaan jäänyt tekemättä sitä, joka olisi ollut tehtävä. Jospa useammin tulisi tehtyä, kuin jätettyä tekemättä...

Kun luin tätä Matteuksen lukua 25, jossa Jeesus näistä puhuu, se toi mieleeni edellisenä päivänä lukemani Jesajan luvun ja tekstin siitä.

6 kommenttia:

  1. Koskettavaa ajateltavaa.
    Siunausta sunnuntaihisi!

    VastaaPoista
  2. Ei sitä aina ymmärrä/jaksa/ osaa/halua tehdä sitä minkä tietää tai ainakin aavistaa oikeaksi...sellainen on ihmisluonto...onneksi edes joskus toimii oikein :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän se tosiaan on. Ja onneksi Taivaallinen Isämmekin meidät niin hyvin tuntee:)

      Poista
  3. Hyvä kirjoitus.
    SwissShieldälillä sitä vaan tajuaa liian myöhään, jopa vain hetken, että tossa olisi ollut auttamisen paikka.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minullakin hitaana hämäläisenä monesti ajatus tulee liian myöhään, tai jos ajatteleekin, ei erakkomaisena rohkene tai halua ruveta mitään tekemään.

      Poista