maanantai 10. elokuuta 2020

Isähän siinä on, Isän käsi...

"Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan:" Jes. 59:1

Kun aloin näitä tänä aamuna minua puhutelleita, rukouskirjasta löytämiäni, ja Raamatusta tarkistamiani jakeita vihkooni kirjoitttaa,  tuli siinä mieleen, että "aina näitä samoja." Niin, aina samoja, ajattelin vähän kyllästyneenä siihen, että minulla "pyörii aina sama levy", aina samat jakeet. Mutta eivätkö ne olekin kuin Isän käsi, se sama Isän käsi taas, ojennettuna minullekin, joka taas kitisen.

"Hän kuljetti hänet maan kukkuloiden yli ja ruokki häntä pellon antimilla; hän antoi hänen imeä hunajaa kalliosta ja öljyä kovasta kivestä." 5 Moos. 32:13

Voit luoda uutta - kuten antaa kalliosta hunajaa ja öljyä kivestä! Se on ihmeellistä. Sinä teit silloin niin. Ja sinä voit tehdä tänäänkin jotain samanlaista. Kunpa osaisimme suostua sinun teihisi, mieluusti vielä valittamatta yhtenään. Miksi emme voisi, osaisi, ottaa sitä matkaa seikkailuna Isän kanssa. Kyllä Isä tietää minkälainen annos seikkailua on kellekin sopiva määrä. Mitä tänään? Älä anna minun liikaa pelätä. Kunpa saisin sellaista uteliaisuutta ja rohkeutta sinulta katsoa, mitä sinä kulloinkin järjestät!

Minähän peloissani jankutan sinulle, että "Tiedäthän sää, millainen minä olen...". Ja kuitenkin on niin, etten luotakaan siihen, että hän todella tietää - ja toimii, parhaakseni juuri sen tietonsa ja rakkautensa mukaan, joka hänelleä omaan lapseensa on, vaan minä ikäänkuin kinuan sitä, että saisin vain omassa rauhassani nyhjöttää. Mutta sinä näet, että ei pelkkä sellainen käy, ei ole minulle paras. Eikä kellekään.

"Mutta Jumala, joka masentunutta lohduttaa..." 2 Kor. 7:6

Rukouskirjasta: "Rakas masentunut sielu! Tänään tahtoo Herra tuoda sinulle runsaan lohdutuksensa. Hän ei nuhtele sinua siitä, että olet masentunut. Hän ymmärtää sinua. Hän on itse ollut ihminen ja tietää hyvin, että ihmiselämä ei aina ole helppoa. Jeesus tiesi kyllä itse, mitä masennus merkitsi." Fredrik Wislöff/Levähtää vähän



Levollista päivää sinulle Isän kanssa!


6 kommenttia:

  1. Niin, rakastava Isä kyllä ojentaa kätensä meille. Eikä se käsi onneksi ole lyhyt auttamaan, vaikka usein voikin siltä tuntua. Onneksi Jeesus ymmärtää meidän masennuksemme ja kiukuttelumme. Itse olen juuri nyt sellaisella kitinämielellä. Mutta senkin kaiken saa vuodattaa Isälle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi Hän meidät niin hyvin tuntee, ja osaa suhtautua ymmärryksellä meihin - kaikissa tilateissa.

      Poista
  2. Niin hienosti sanoitit myös minun samallaiset ajatukset,kiitos!
    On lohduttavaa kun tietää,että on samassa tilassa eläviä,etten olekkaan mikään outolintu...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kun kerroit tuon! On tosiaan hyvä tietää, ettei ole ainut tällaisten mietteiden kanssa.

      Poista
  3. Heh..en nyt tarkoittanut huonolla sanoa outolintu,ihania Jumalan karitsoitahan me ollaan.

    VastaaPoista