tiistai 11. elokuuta 2020

Riemullisia jakeita, lohduksi meille

"...Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat." Jes, 35:10 sekä 51:11

Ehkä vielä ei olla ihan siinä, mutta jonain päivänä riemu ja ilo saavuttavat meidät! Silloin on murheen ja huokauksen väistyttävä.




Tuon ylläolevan jakeen löysin äsken, mutta aamulla oli esillä vähän samantapaista:

"Minun sieluni ikävöitsee ja halajaa Herran esikartanoihin, minun sydämeni ja ruumiini pyrkii riemuiten elävää Jumalaa kohti." Ps 84:3



"Niinkuin peura halajaa vesipuroille, niin minun sieluni halajaa sinua, Jumala." Ps 42:2

"...elpyköön teidän sydämenne, teidän, jotka etsitte Jumalaa. Sillä Herra kuulee köyhiä eikä halveksi vankejansa." Ps 69:33-34


4 kommenttia:

  1. Ihania jakeita! Tosiaan myös riemu ja ilo saavuttavat meidät aikanaan ❤

    VastaaPoista
  2. Jotenkin tuntuu,että tässä maailmassa on jo kaikki nähty...
    Että odottelee vain,että Jeesus tulisi pian.
    Ihan hyvin kaikki on kuitenkin,ettei tarkoita että täällä jotain itsetuhoisia ajatuksia olisi.
    Tämä maailma on vain niin seko ja minä syntinen siinä mukana synteineni
    Oi ihana Jeesus,että olet sovittanut syntini
    KIITOS!
    Kun vain tämä pää ei velloisi anteeksi annetuissa synneissäni
    Ei oikein kuitenkaan usko,että pyhä Jeesus minun takiani vaivautuisi.
    Mutta...USKON SILTI...auta.minun epäuskoani!
    Siunausta ja iloa päivääsi metsäntyttö!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siunausta sinunkin päivääsi! Sitä samaa uskon ja epäuskon kamppailua sitä täälläkin käydään. Satuinpa muuten lukemaan tänään Timoteukselle osoitettua sanaa, joka varmaan meillekin sopii, kun Paavali sanoi hänelle: "...tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu..." 1 Tim. 6:12. Pidetään mekin siitä kiinni.

      Poista