maanantai 11. joulukuuta 2023

"Kaikki..." - ja "mistään..."

Piti näitä kirjoittaa, kun tänä aamuna taas löysin itseni murehtimisen suon ääreltä. 

"..."Heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen." 1.Piet. 5:7

"Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi," Fil. 4:6

Kunpa osaisinkin jättää todella kaikki sinun hallintaasi, sillä onhan niin, ettei minusta itsestäni ole kuin murehtimaan  ja pelkäämään kaikenlaista. Auta minua, että osaisin sinulle puhua asiani, ja varsinkin jättää kaiken sinun hallintaasi, etten murehtisi "mistään", vaan mieluummin olisin levollinen, että sinä osaat hoitaa kaiken mitä minä en osaa, kykene, edes halua. 


"Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään," 2. Piet. 1:3 


"Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.

Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään, 

joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte

siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee." 2. Piet.1:2-4

Hänen kirkkautensa ja täydellisyytensä veti meitä puoleensa. Hänen edessään kuitenkin tunnemme selvemmin vielä ne omat puutteemme.  Mutta lohdullisesti sanotaan, että hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat...! Emme vain taida useinkaan ymmärtää, mitä tarkoittaa lahja... Se ei ole palkka, ei edes kiltteydestä annettu. Ei oma saavutuksemme millään tavalla... vaan ansiottomalle annettu ihan rakkaudesta❤️ 

Sitä ei meinaa millään käsittää, sillä se on niin vastoin kaikkea sitä, mihin me olemme vastalahjoinemme ja työteliäisyyden arvostuksinemme tottuneet. 

Jeesus näkee kuitenkin sen hiljaisen sydämen kaipauksen niissä sydämissä, joiden reput ja kädet ovat aivan tyhjät! Hän antaa niihin käsiin itsensä ja kaiken mitä se asia sisällään pitää.


2 kommenttia:

  1. Todella tärkeä muistutus! Itselleni ainakin oli juuri ajankohtainen. Kiitos sinulle ja siunattua joulunodotusta💖

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ninuska❤️ Siunattua joulunodotusta sinulle myös!❤️

      Poista