keskiviikko 13. joulukuuta 2023

"Mutta säälitkö vähemmän meitä väsyneitä?" - kysymys runon sanoin

Otsikon kysymyksen sanat tulivat tänä aamuna mieleen, kun tunsin herätessäni itseni väsyneeksi ja mieleni ankeaksi. Vastausta tarjoili jo eilen löytämäni jae, sekä tämänaamuiset lukemiset:

"Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa."  Jes. 40:29  

"Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, tartun sinun oikeaan käteesi, minä sanon sinulle: "Älä pelkää, minä autan sinua." Jes. 41:13 

"Minä virvoitan Israelin kuin aamukaste, ja niin se kukoistaa kuin lilja ja tunkee juurensa maahan kuin Libanonin setri."  Hoosea 14:6 KR-92




"Herra tukee kaikkia kaatuvia, 
ja alaspainetut hän nostaa."
Ps. 145:14


Jesaja 40:26-29 KR-92


Tuosta linkistä voi halutessaan kuunnella tuon Hengellisen laulukirjan laulun, josta minulla  tuossa yllä eilen vihkoon kirjoitettuna kertosäkeen alkusanat: "Tänään Jeesus sama on". Kyseessä on siis laulu: "Kuullut olen että Jeesus kulki...": 

https://www.hengellinenlaulukirja.com/?p=492/  

Laulukirjasta se löytyy numerolla 61. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti