sunnuntai 9. kesäkuuta 2024

Rohkaisun sanoja tähän päivään - ja rukous

"Herra, sinä näet ja tunnet minut, sinä tutkit sydämeni, sinä tiedät, olenko sinulle uskollinen..." Jer. 12:3 KR-92

Jeesuksen sanat: "Niin kuin Isä on rakastanut minua, niin olen minä rakastanut teitä. Pysykää minun rakkaudessani." Joh. 15:9 KR:92

"Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meidän syntimme." Ps. 103:12 KR-92

"...missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi." Room. 5:20 KR-92


Rukous

Jeesus, ja Isä! Sinä tunnet minut paremmin kuin minä itse. Oma sydämeni on monin tavoin petollinen, mutta sinä tiedät kaiken oikein. Puhdista minut kaikesta vääryydestä ja kaikesta millä sinua vastaan jatkuvasti rikon. Isä, lue Jeesuksen työ minunkin hyväkseni ja kasvata minua sinun tuntemiseesi, sinun lapsenasi. Pue likaisten vaatteideni tilalle sinun antamasi valkeat vanhurskauden vaatteet. Tahdon jäädä sinun vanhurskautesi suojaan, vaikka en ole ansainnut mitään siitä itse, vaan sinun armahdukseesi panen toivoni.Tahdon pysyä sinun rakkaudessasi kuin kylmissään värjöttelevä nuotion lämmössä. Anna aurinkosi valaista tätäkin päiväämme, ole elämämme aurinko ja lämpö!


Valo lainsuojattomallekin


"Vuorten rinteille sinä puhkaisit lähteet,
vedet juoksevat puroina ja virtaavat laaksoissa.
Ne juottavat kaikki maan kaikki eläimet,
villiaasikin saa sammuttaa janonsa.
Niiden äärellä asuvat taivaan linnut 
ja visertävät lehvissä vesien partailla.
Sinä juotat vuoret korkeuksien vesillä,
ja maa kantaa sinun töittesi hedelmää." 
Psalmi 104:10-13 KR-92



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti