maanantai 6. helmikuuta 2017

"Armo ja rauha teille!

"Jumalan, meidän Isämme, ja Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja rauha teille - Kristuksen, joka uhrasi itsensä meidän syntiemme tähden pelastaakseen meidät nykyisestä pahasta maailmasta, niin kuin oli Jumalan, meidän Isämme, tahto." Gal.1:3-4



 "Sinäkin olet yrittänyt olla hyvä ihminen ja hyvä kristitty: olet suorittanut elämää ja uskoa väsyksiin saakka. Ehkä olet polttanut itsesi karrelle hengellisissä painiotteluissa ja kaikista  kokemuksistasi huolimatta olet yhä lähtöviivalla - tai oikeastaan vielä pahemmassa tilassa, koska et enää tiedä, mitä vielä voisit tehdä, jotta kelpaisit ihmisille ja Jumalalle. Etkä pääse synneistäsi eroon, vaikka haluaisit. Kaiken seurauksena et jaksa enää oikein halutakaan. Jos olet tällaisessa tilanteessa, saatat olla hyvässä paikassa. Voit ehkä ymmärtää, mitä Paavali tarkoitti sanoessaan: 'Kristuksen, joka uhrasi itsensä meidän syntiemme tähden pelastaakseen meidät...'


Ihmisen elämän tärkein asia ei ole, mitä hän ajattelee Jumalasta, vaan mitä Jumala ajattelee hänestä. Eikä se, mitä ihminen tekee Jumalan puolesta, vaan mitä Jumala on tehnyt ihmisen 
puolesta. 
Ja hän on tehnyt puolestamme kaiken.
 Evankeliumin ydinsanoma on se,

 että todelliset syntiset
 saavat todelliset syntinsä
 todellisesti anteeksi
 armosta ja lahjaksi."

Juha Vähäsarja kirjassa Joka päivä lupaus kantaa

---

Kuva: Äitini kauan sitten tekemä pääsiäisliina
 

2 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. :) Helposti sitä menee tämä uskonelämä jonkinmoiseksi suoritukseksi. Tykkään itsekin tuosta liinasta ja olen joskus miettinyt, että miksipä ei itsekin jotain tuollaista yrittäisi tehdä, mutta aina se vain on jäänyt.

      Poista