lauantai 20. toukokuuta 2017

Etkö näe häntä?

Vaikka meidän näkökykymme olisi kovin heikko, ei  totuus siitä muuksi muutu!


Jeesus sanoi silloin kauan sitten menevänsä taivaaseen ja siltä meistä usein saattaa tuntuakin, että Hän on siellä jossain äärettömän kaukana. Kun Jeesus tiesi kohta lähtöhetkensä koittavan, Hän lupasi jotakin:

 "Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä, eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä."    Joh. 14:16-20  


 Hän voi kyllä olla meiltä näkymättömissä, mutta poissa Hän ei ole. Ei edes kaukana. Hän on koko ajan näkö- ja kuuloetäisyydellä. Hän kuulee sanattomankin huokauksen, näkee suurimman ja pienimmän hädän. Mitään ei ilman Hänen lupaansa meille tapahdu.

---

Tästä linkistä pääset lukemaan tuon koko Johanneksen 14. luvun (-33/-38):




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti