lauantai 31. maaliskuuta 2018

Läpi epäselvän maiseman - Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu


"Sinun sanasi on lamppu, joka valaisee askeleeni, se on valo minun matkallani."
                                                                                                         Ps. 119:105 KR -92

"...Jumalan sanaa kutsutaan polullemme asetetuksi kynttiläksi tai savilampuksi. Muutama askel ja oikean suunnan voi nähdä, ei juuri enempää. Ajatus vaatimattomasta, mutta välttämättömästä savilampusta kuvaa Jumalan tapaa toimia maailmassa. Jumala ei valaise koko tulevaisuutta eteemme, vain seuraavan askeleen ja oikean suunnan. Valo ei häikäise silmiä, mutta osoittaa tien, jota Herra itse käy edellä..."   Juha Vähäsarja/Joka päivä lupaus kantaa


"Herra, kuule, kun huudan sinua! Ole minulle armollinen, vastaa pyyntööni. Sydämeni muistaa sinun sanasi: "Etsikää minun kasvojani." Herra, minä tahdon etsiä sinua, älä kätke minulta kasvojasi..."  Ps. 27:7-9 KR -92

"...Sinä kuulet, kun huudan sinua avuksi, ja sanassasi vastaat pyyntööni. Kannat läpi pimeän ja epäselvän maiseman. Kun minulla on ahdistus eikä auttajaa näy, sinä muistutat minua: "Etsikää minun kasvojani." Minä etsin, ja sinä teet itsesi löydettäväksi. Kun vielä olen pyytämässä, ettet kätkisi minulta kasvojasi, ilmaiset jo itsesi ymmärrettävästi..."  Juha Vähäsarja/Joka päivä armon suojassa


---



Nuo ylläolevat ovat minua viime päivinä puhutelleet ja rohkaisseet.

"Te, Herran palvelijat,
luottakaa Herraan!
Hän on teidän turvanne ja kilpenne."
Ps. 115:11


En voi sitä luottamustakaan itsestäni ottaa, mutta voin kääntyä Hänen puoleensa silti, rikkonaisenakin.


2 kommenttia:

  1. Herra tosiaan näyttää meille vain sen yhden askeleen kerrallaan ja yhdelle päivälle kerrallaan antaa voiman, ei meidän pitäisi tulevaisista murehtia, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty :) Siunattua pääsiäistä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, samoin sinulle Sesse:) On kyllä monesti tosi vaikeaa odottaa selvyyttä johonkin asiaan. Mielessä kun kiertää joku kysymys tai ongelma, haluaisi heti sen selvyyden ja oma mieli pohtii asiaa kovasti, vaikka se ei välttämättä hyödytä mitään.

      Poista