tiistai 5. kesäkuuta 2018

Yhteenkuuluvia kumminkin

Tänä aamuna lueskelin tekstejä, jotka yllättävästi näyttivät sopivan yhteen, vaikka ovat aivan eri asioista puhuvia - ensituntumalta. Vaan kumminkin yhteenkuuluvia, niinkuin koko Raamatun sanoma.

Ensin jouduin tutkistelemaan  omia tekemättömyyksiäni: "Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle." Matt. 25:45 KR -92

Mutta - luin lisää kirjasta: "Viimeisen tuomion teksti tuntuu vahvalta lain julistukselta: Jos te ette ole tehneet, tulette tuomituksi. Jos olette tehneet, tulette siunatuiksi. On syytä lukea kuitenkin tämän tuomion perusteet tarkasti... Jako pelastuviin ja kadotukseen joutuviin on tehty jo ennen hyvien ja huonojen tekojen luettelemista. Jaon perustana on usko Jeesukseen. Kristityt pelastuvat siis uskon kautta Jeesukseen, eivät tekojensa perusteella..." Joka päivä Jumalan kämmenellä/Juha Vähäsarja

Ajattelemisen aihetta antoi tämäkin edelliseen liittyen: "Oli jo kuudes tunti. Silloin, keskipäivällä, aurinko pimeni. Pimeys tuli koko maan ylle, ja sitä kesti yhdeksänteen tuntiin saakka. Temppelin väliverho repesi keskeltä kahtia. Ja Jeesus huusi kovalla äänellä: "Isä, sinun käsiisi minä uskon henkeni." Tämän sanottuaan hän henkäisi viimeisen kerran." Luuk. 23:44-46 KR -92

"Jeesus, kun henkäisit viimeisen kerran ristin karuun puuhun naulattuna, annoit henkesi koko maailman syntien tähden... Sovitit syntimme rangaistuksen ja ostit ihmiskunnan vapaaksi. Raskas temppelin väliverho, joka oli elävä kuva syntisen ihmisen ja sinun pyhyytesi välisestä erosta, oli nyt revittty lopullisesti halki. Kaikilla sitä tahtovilla on avoin lähde syntejään vastaan ja vapaa pääsy eteesi..." Joka päivä armon suojassa/Juha Vähäsarja

Ja yhteen edellsten kanssa kuuluu tämäkin: "Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento." 1 Moos. 2:7 KR -92

"Olemme elossa, koska Jumala puhalsi meihin elämän hengen. Olemme siksi myös äärettömän arvokkaita tekijämme silmissä. Emme omista elämäämme, vaan kuulumme elämän Antajalle. Tämä tuo meille vastuun. Meitä ei luotu itseäme varten, vaikka olemisellamme on jo sinänsä mittaamaton arvonsa. Meidät on luotu etsimään ja toteuttaman yhteistä hyvää..."  Joka päivä lupaus kantaa/Juha Vähäsarja




Siunattua päivää Sinulle!
Olet mittaamattoman arvokas...







4 kommenttia: