torstai 25. helmikuuta 2021

Päivän rukous: Anna rauha ja levollinen mieli

Anna rauha ja levollinen mieli levottomuuden sijaan, joka minut niin helposti saa valtaansa. 

"...Sinun lähelläsi väistyy kaikki levottomuus ja ahdistus. Luonasi vallitsee rauha ja levollinen hiljaisuus..." Fredrik Wislöff/Rukouskirjani

Nuo Wislöffin sanat tuntuivat hyvältä lukea; lohduttavilta ja rauhoittavilta, kun levottomuus uhkasi ottaa vallan ja sen kaverina masennus ja väsyminen ainaisiin levottomuutta aiheuttaviin asioihin. Välillä tuntuu, että joka päivälle lähes niitä on tarjolla. Milloin saisin kokea lohdullista rauhaa? Ja iloa? Tiedän, että lopulta perillä kyllä. Mutta annathan kokea sitä jo täälläkin etten vallan uupuisi.




"Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne. " 2. Piet. 1:19

Pietari sanoi kirjeensä alkusanoissa: "Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta." 2. Piet.1:2


4 kommenttia:

  1. Olipa sopiva itsellenikin. Tuntuu että aika samoja latuja menee omat ajatukset. Eilen oli minullakin jotenkin levoton mieli, enkä osannut edes ajatella että Jumala oikeasti rohkaisisi taas, vaikka aina Hän niin tekee. Kuitenkin Jumala tiesi mitä tarvitsen:) Tuntuu että monesti on kuin Pietari,joka ensin käveli veden päällä ja heti seuraavassa hetkessä kiinnitti katseensa taas muualle ja vajosi. Onneksi Jeesus tietää:) Hyvää illanjatkoa sinne! T: Villasukkavihulainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ja hyvää tätä aamua sinulle! Noin se tosiaan on, että huonona hetkenä tuntuu, ettei muuta voi olla, eikä jaksa oikein edes uskoa tilanteen mmuuttumiseen. Mutta rukoilee silti, ja pyytää apua. Ja usein saakin huomata, että onkin saanut avun hiljaisella tavalla, mieli on levollisempi, päivä parempi.

      Poista
  2. Vielä lisäys kommenttiin, yksi rauhoittava kohta Raamatussa on Ps.107:29-31. Se on yksi lempikohtani:) T: Villasukkavihulainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo on tosiaan hyvät:) Ja mulla on viivattuna samasta psalmista jakeet 6 ja 16.

      Poista