sunnuntai 14. maaliskuuta 2021

Jeesus ei häpeä kutsua meitä sukulaisikseen

"Ympärillään istuvia katsellen Jeesus sanoi: "Tässä ovat minun äitini ja veljeni! Se, joka tekee Jumalan tahdon, on minun veljeni, sisareni ja äitini." Mark. 3:34-35 JKR




"Pyhittäjä ja pyhitettävät ovat näet kaikki alkuisin yhdestä. Siksi hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi. Hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä." Taas: "Minä panen turvani häneen." Ja jälleen: "Tässä olen minä ja lapset, jotka Jumala on minulle antanut." 
Koska siis lapsilla on veri ja liha, hänkin tuli niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla on kuolema vallassaan, se on Perkeleen." Hebr. 2:11-14 JKR

Ajatus pikkusisaruksistaan huolta pitävästä isoveljestä on ihana! Pikkusisarukset saattavat touhuta kaikkea sellaistakin, mistä isoveli joutuu sanomaan, ettei sellaista pidä tehdä. Mutta kaikkien Hänen sanomistensa takana on rakkaus niihin nuorimpiin sisaruksiinsa. Heidän parastaan kaiken aikaa katsoo. Eikä lakkaa rakastamasta, vaikka nuoremmat sählää monin tavoin. Hän ohjeistaa parempaan.


"Koska hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, hän voi auttaa kiusattuja." Hebr. 2:18 JKR

"Hänen oli tultava kaikessa veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen Ylimmäinen Pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit." Hebr. 2:17 JKR



Siunattua lepopäivää sinulle!


2 kommenttia:

  1. Ihania ajatuksia! Varsinkin tuo pikkusisaruksista huolta pitävä isoveli. Vaikka hän joutuu puuttumaan meidän hölmöilyihimme, silti hän rakastaa. Minulla oli muuten juuri tänä aamuna lukuvuorossa tuo Markuksen 3. luku. Siunattua lepopäivää sinulle myös!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos:) Hauskaa, että samoilta paikoin on lueskeltu:) Ja että tututkin paikat tarjoilee aina uusia ihastuksen ja ilon aiheita.

      Poista