keskiviikko 14. huhtikuuta 2021

Vanha virsi soi siunaavana rukouksena

"Kaitse Jeesus Paimen hyvä, laumassasi minua. Eksyvä ja erehtyvä olen ilman sinua."

"Luonas turvani on parhain, ah, jos siihen mä jo varhain, nuoruudessa pääsisin, loppuun asti pysyisin."

"Kaitse Jeesus Paimen hyvä, armollasi minua."

Herättyäni mielessäni soi pätkiä vanhasta vierestä.  (Vanhassa virsikirjassa 487).  Se soi ikäänkuin hyvältä tuntuvana, siunaavana rukouksena.  Halusin itseni ja läheiseni jättää sen siunauksen piiriin. Ja niin haluan jättää sinutkin, joka tätä luet.



---

Virsi on nykyään numeroltaan 378 ja sen sanat ovat osittain hieman erilaiset.

Virsikirja.fi:ssä virren sanat näkee ja sen voi myös kuunnella. Siellä on myös tietoa virren vaiheista.

https://virsikirja.fi/virsi-378-kaitse-jeesus-paimen-hyva/




4 kommenttia:

  1. Tuo onkin ihana virsi! Ja jännä yhteensattuma, kun ajattelin juuri ruveta kirjoittamaan Hyvästä Paimenesta :) Siunausta päivääsi!

    VastaaPoista
  2. Se on ihana virsi. Minulla alkaa monesti soimaan joku hengellinen laulu tai virsi,koen ettäJumala Taivaallinen Isä haluaa lohduttaa minua laulujen tai virren kautta.
    Siunausta sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, sinulle myös:) Minuakin monesti juuri laulut varsinkin puhuttelee tavalla tai toisella.

      Poista