lauantai 19. elokuuta 2023

Hänet on annettu meille!

"Jumalan vaikutusta on se, mitä te Kristuksessa olette. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi, ja lunastukseksi." 1. Kor. 1:30 KR-92

"Lopuksi: vahvistukaa Herrassa, ottakaa voimaksenne hänen väkevyytensä. Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus ..." Ef. 6:10-11 KR-92

"Ottakaa siis yllenne Jumalan taisteluvarustus... " Ef. 6:13 KR-92

"... pukeutukaa vanhurskauden haarniskaan." Ef. 6:14 KR-92

Koko varustus: vyö: totuus, haarniska: vanhurskaus, jalkineet: alttius rauhan evankeliumin julistamiselle,  kilpi: usko, kypärä: pelastus, miekka: Hengen = Jumalan sana. Jakeet 14-17 Ef. 6.

"Ottakaa" ja "pukeutukaa" toistuu monta kertaa. Ja  myös toisin ilmaistuna: "vahvistukaa", "kiinnittäkää", "sitokaa", ja vielä "seiskää lujina!". Ef. 6:10-17

Se varustus annettiin meille.  Mutta kuinka usein jätämme sen vain johonkin säilytykseen, koska ajattelemme itsemme arvottomiksi ottamaan  sitä; olemme liian huonoja ja syntisiä sotilaita. Se onkin totuus, ja se kirpaisee niin paljon, ettemme tahdo edes nähdä koko sotilasvarustusta juuri sen takia.  Ensinhän kehotettiin juuri se totuuden vyö sitomaan ylle, (jolla voidaan kaiketi ne liehuvat alusvaatteet sitoa kiinni). 

No, kun se oma syntisyys on niin kirpaisevasti havaittu, niin olisi myös syytä muistaa, että mitä se meidän ylipäällikkömme sanoi: "... en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä..." Matt. 9:13, Mark. 2:17, Luuk. 5:32 (v. -38 käännös)

Näistä, juuri meistä, syntisistä, hän kokoaa lisää sitä joukkoaan. Ja heille, eli meille, sitten antaa täydet varusteet! Ei mitään tarvi olla itsellä niistä ennestään. Ja jos jollakin jotain olisikin, se pitäisi kuitenkin vaihtaa siihen sotapäällikkön antamaan.


Siunausta sinulle, sinä Herramme sotilas, joka itsesi ihan kelvottomaksi tunnet! Meillä on tämä yhteinen merkki ✝️ jota kannamme sydämessämme ja varusteissamne!❤️

---




Omiin kipuiluihini tämän tekstin kirjoitin. Toivottavasti sinäkin saisit tästä jotakin rohkaisua, voimaa ja lohdutusta. Häneltä kaiken saamme. Oikein täysihoidon...




2 kommenttia:

  1. Kiitos, oli tämä rohkaiseva! Tosiaan Jumalalta saadaan se täysi taisteluvarustus, ei tarvitse olla mitään omasta takaa. Ja saadaan tällaisina kelvottomina syntisinä olla kuitenkin vanhurskaita ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ❤️ Onneksi se kaikki on lahjana meille annettua, muuten oltaisiinkin ihan hukassa. Kun vielä nämä omat sisäiset silmät kykenisi enemmän sitä tosiasiaa sydämessään näkemään ja siihen luottamaan.

      Poista