maanantai 13. toukokuuta 2024

Oletko sinä meidän kanssamme? -kysymykseni

Siinä kysymykseni, kun ahdistavat ja masentavat mietteet tulevaisuudesta, ja ihan itsestäkin, tulivat mieleen. Sitten tulivat mieleen sanat: - minä olen sinun kanssasi. Olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen.

En muistanut missä kohtaa Raamatussa nuo sanat ovat, joten tein haun, että missä ovat. Nuo eivät ole yhdestä ja samasta jakeesta.

Jumalan lupaus; minä olen sinun kanssasi, toistuu Raamatussa tosi monessa paikassa! 

Tuo toinen osa; tuo - kallis ja suuriarvoinen - on jakeesta Jesaja 43:4: "Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan...".

Voinko todella ottaa nuo lupauksen sanat itsellenikin, tuli sitten mieleen kysymys. Ja tähän tuli heti mieleen ajatus, että se on kuin se käärmeen kysymys, että "onko Jumala todella sanonut?" 

Eli ajattelen tämän nyt niin, että jos kerran Jumalan oma olen, Jumalan lapsi, olen; koskevat nuo lupauksen sanat myös minua ja minun perhettäni, vaikka minä itse kelvottomaksi itseni koenkin.

Jeesushan meidän kelvollisuutemme onkin....




Kirkastakoon Jumala sinun päiväsi tänään, sinä Jumalalle niin rakas!❤️✝️☀️


---
Tässä on sen: "minä olen sinun kanssasi", hakutulos katsottavissa, (jakeita paljon):


---
Ja tässä se "kallis ja suuriarvoinen" -jae kokonaisena: "Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi." Jesaja 43:4 



 

4 kommenttia:

  1. Ihanasti sanottu:"Jeesushan meidän kelvollisuutemme onkin"💖 Muutenkin ihana teksti🥰 Siunausta sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minun täytyy itsellenikin kohtuullisen usein sitä tosiasiaa muistuttaa, että Jeesuksessa se on❤️☀️

      Poista
  2. Kyllä onneksi mekin ollaan Jumalalle kalliita, rakkaita ja suuriarvoisia ❤️🙏 Ja saadaan uskoa omalle kohdalle nuo Raamatun lupaukset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi se kelvollisuus on hänestä, eikä meissä☀️❤️

      Poista