sunnuntai 24. joulukuuta 2017

Ahdistuksessa olevalle

Nyt on jouluaatto. Vähän erikoista kirjoittaa tänä aamuna Valitusvirsistä, mutta saattaahan joku tätäkin tekstiä tänään tarvita.

"Sinä olit läsnä, kun minä huusin. Sinä sanoit: "Älä pelkää." 
Valituvirret 3:57



Satuin lukemaan tänä aamuna Valitusvirsiä, lukua 3.  Alussa kirjoittaja valittaa suuresti osaansa, kertoo tuntojaan ja kokemaansa. Hänellä on erittäin suuri ahdistus. Niin suuri on hänen tuskansa, että hän lopulta toteaa: "Mennyt on minulta kunnia ja Herran odotus." Val. 3:18.

Mutta sitten hän jatkaa: "Muista minun kurjuuttani... Sinä kyllä muistat sen, että sieluni on alaspainettu. Tämän minä painan sydämeeni; sen tähden minä toivon." Val. 3:19-21

"Minä huusin sinun nimeäsi, Herra, kuopan syvyydestä. Sinä kuulit huutoni. 'Älä peitä korvaasi minun avunhuudoltani, että saisin hengätää.' Sinä olit läsnä, kun minä sinua huusin. Sinä sanoit: 'Älä pelkää'." Val. 3:55-57

---
Jakeet poimittu lukemastani käännöksestä: Jumalan kansan Pyhä Raamattu/Uusi Tie.
Voit halutessasi katsoa  v. -33/-38 Raamatun tekstin tästä:   Valitusvirret luku 3/Koivuniemen Raamattuhaku


6 kommenttia:

  1. Voi, pitäisikin lukea Valitusvirsiä pitkästä aikaa! Siellä on varsinkin 3. luvussa ihania jakeita. Kyllä niitä voi tarvita näin joulun aikaan yhtä hyvin. Esimerkiksi juuri tuo on ihana kohta, jossa sanotaan, että sinä kyllä muistat sen, että sieluni on alaspainettu. Hän muistaa ja näkee! Kiitos tästä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minunkin oli eilen aamulla aikomus lukea aivan muuta, mutta kun nuo Valitusvirret sitten silmieni eteen tulikin, niin luinkin siitä. En minäkään muistanut, että siellä on tuollaista noin lohdullista. Se tuossa olikin niin merkillepantavaa, että vaikka kirjoittaja niin valtavassa ahdistuksessa oli siinä samassa luvussa, niin kuitenkin hänellä on se toivon näkökulma, kaikesta huolimatta. Ei tosiaan ahdistavat mielialat kysele onko juhla vai ei. Hyvää joulupäivää sinulle!

      Poista
  2. Rauhallista ja hyvää joulua sinulle!

    VastaaPoista
  3. Merry Christmas time for you and your loved ones! May the Lord bless!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thank you, happy Christmas time for you and may the Lord bless you too:)

      Poista