torstai 19. huhtikuuta 2018

Erämaa

"...Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan."  Jes. 43:19

"... minä johdan vedet korpeen, virrat erämaahan, antaakseni kansani, minun valittuni juoda..." Jes. 43:20





"Sillä minä vuodatan vedet janoavaisen päälle ja virrat kuivan maan päälle..." Jes. 44:3

"...hän tekee sen erämaasta kuin Eedenin ja sen arosta kuin Herran puutarhan..." Jes. 51:3

"...sillä heidän armahtajansa johdattaa heitä ja vie heidät vesilähteille." Jes. 49:10


"Kurjat ja köyhät etsivät vettä, eikä sitä ole; heidän kielensä kuivuu janosta. Mutta minä; Herra, kuulen heitä, minä, Israelin Jumala, en heitä hylkää.
Minä puhkaisen purot kalliokukkuloihin, lähteet laaksojen pohjiin; minä muutan erämaan vesilammikoiksi ja hietikon hetteiköksi." Jes. 41:17-18

"Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin lilja... Sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot. Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi..." Jes. 35:1, 6-7



---
Hänelle on yhtä helppoa tuoda kuivaan, kuumaan ja autioon erämaahan vettä ja virvoituksen tuulet, kuin myös kylmään ja pimeään lämpö ja valo. "Ja Jumala sanoi: 

"Tulkoon valkeus." Ja valkeus tuli." 
 1 Moos. 1:3


4 kommenttia:

  1. Sen kun aina muistaisi että Jumalalla on kaikki hallinnassa ja että Hänelle ei mikään ole mahdotonta:) T: Villasukkavihulainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Sellaisessa erämaassa ollessa se juuri helposti saattaa mielestä häipyä sekin asia.

      Poista
  2. Aina sitä välillä joutuu erämaa taipaleita kulkemaan, mutta onneksi on myös niitä keidashetkiä... Siunausta ja voimia päivääsi <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mulla on tosiaan sellainen erämaakausi meneillään. Ja siitä sentään olin tyytyväinen, että niidä keidashetkiäkin aina välillä on.

      Poista