maanantai 26. elokuuta 2019

Paras Puolustaja!

"Herra, sinä asetut kilveksi eteeni, sinun oikea kätesi tukee minua, sinun apusi tekee minut vahvaksi." Ps. 18:36 KR-92




Vähäsarjan kirjasta luettu teksti puhutteli minua, varsinkin tämä kohta:  "... Jeesus on kilpenä edessämme, ja käsillään hän tukee meitä, pitää meidät pystyssä. Siksi olemme vahvoja, vaikka kokisimme päinvastaista. Heikkoutemme ja vahvuutemme eivät ole meidän kokemuksiemme mukaisesti arvioitavissa, ne eivät ole meidän varassamme, vaan ne ovat Herramme varassa. Hänen lävistetyt kätensä kestävät heikkoutemme ja syntiemme painon. Olemme hänen ihmeellisessä suojassaan, oli myrsky kuinka suuri tahansa. Hänen apunsa tekee meidät vahvoiksi." Juha Vähäsarja/Joka päivä Jumalan kämmenellä


En osaa oikein hyvin ehkä muuttaa sanoiksi sitä, millainen mielikuva minulle tuosta tuli, mutta yksinkertaisesti: Kristus meissä  - taistelee puolestamme. Olla niin yhtä, ettei voi erottaa...

6 kommenttia:

  1. Tuo on ihana jae, ja hienosti Vähäsarja kirjoittaa siitä. Itse olen aina ajatellut, että minulla on huonompi kestokyky kuin kenelläkään, mutta toisaalta olen uudestaan ja uudestaan selvinnyt hengissä läpi mitä ylivoimaisimmista elämäntilanteista, joten ehkä se on ollut juuri sitä, että "sinun apusi tekee minut vahvaksi". Kiitos Jumalalle! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähäsarjan kirjoitukset on minulle monesti tuonut lohdullista ja rohkaisevaa ajateltavaa:) Minä olen monesti miettinyt itseäni, että mimmoinen sitä oikein onkaan... Toisilla on paljon suurempia huolenaiheita, ehkä oikein roppakaupalla, ja minä en oikein tunnu jaksavan niitä vähäisempiäkään. Mutta minutkin Hän on luonut - ja mukaansa kutsunut!

      Poista
    2. Niin, eihän sitä kannata eikä voi verrata kenellä on vaikeampaa. Pienemmätkin vaikeudet ovat suuria, jos on huono kestokyky. Jumalan sylissä saadaan olla juuri tällaisina!

      Poista
    3. Niin, onneksi se on juuri niin:)

      Poista
  2. Tässä lisää eräs henkilö, jolla on huono kestokyky :) Toisaalta ihan kauheita juttuja on joskus joutunut kestämään, joten ehkä se kestokyky tuli jo silloin täyteen...nykyisin ei tarvitse olla suurikaan vastoinkäyminen kun jo masentuu... mutta Herra meidät tuntee ja on uskollinen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoilla mennään:) Sen olen kanssa huomannut, että sinänsä kovin pienetkin jutut saavat minut masentumaan.

      Poista