lauantai 7. elokuuta 2021

Matkalaisen mietteitä

Pettynyt, masentunut, ahdistunut. Ja peloissani; vaan sen kaiketi voi niputtaa ahdistuksen kanssa samaan. 

Kun tuntuu, ettei Jumalakaan asioistani välitä, kun on niin paljon hiljaisuutta oman huutoni jälkeen. 

"Ahdistuksessani minä huudan Herraa, ja hän vastaa minulle Pyhästä taivaastansa." (vapaasti muisteltuna)

Millaisen vastauksen saan? Minua pelottaa sekin. Jos vastauksesi lisää ahdistustani...

Usko, toivo, luottamus. Ja rakkaus, jonka voi liittää luottamukseen...

---

Kun ihmisellä on pitkään ollut joku vaikeus, se saattaa alkaa määrittää kaikkea olemista; alkaa olla ikään suunnannäyttäjä  kaikessa.  

Mutta lopullinen, oikea, tosi ja vakaa suunnannäyttäjä on aivan toinen, jota eivät ajan arjen tuulet heilauttele mihinkään suuntaan.

"Jeesus sanoi hänelle: "Minä ole tie, totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani "  Joh. 14:6  




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti