tiistai 17. elokuuta 2021

Lohdullista ja riemullista

"Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven ja sinun syntisi niinkuin sumun.

Palaja minun tyköni, niin minä lunastan sinut.

Iloitkaa, te taivaat, sillä Herra sen tekee;
riemuitkaa, te maan syvyydet,
puhjetkaa riemuun, te vuoret,
ynnä metsä ja kaikki sen puut;

sillä Herra lunastaa Jaakobin,
kirkastaa itsensä Israelissa."
Jesaja 44:22-23

Olipa lohdullinen ja riemullinenkin luettava tuo aamulla. Ja jos loppuosasta tulee mieleen, etteihän se meille kuulu, vaan Israelille, onhan sanottu näinkin; meille pakanoille tarkoitettuna:


"Simeon on kertonut, kuinka Jumala ensi kerran katsoi pakanain puoleen ottaakseen heistä kansan omalle nimellensä. Ja tämän kanssa pitävät yhtä profeettain sanat, sillä näin on kirjoitettu: 'Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan; minä korjaan sen repeämät  ja nostan sen jälleen pystyyn, että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät Herraa, ynnä kaikki pakanat, jotka ovat minun nimiini otetut, sanoo Herra, joka tämän tekee, mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista.'" Apt. 15:14-18




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti