perjantai 31. joulukuuta 2021

"Hyvä on hiljaisuudessa toivoa Herran apua"

"Matkalaulu. Minä nostan silmäni vuoria kohti: mistä minulle tulee apu?

Apu minulle tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan. Hän ei salli sinun jalkasi horjua, sinun varjelijasi ei torku. Katso, hän, joka Israelia varjelee, ei torku eikä nuku.

Herra on sinun varjelijasi, Hera on suojaava varjosi sinun oikealla puolellasi. Ei polta sinua aurinko päivällä, eikä kuu yöllä.

Herra varjelee sinut kaikesta pahasta, hän varjelee sinun sielusi. Herra varjelee sinun lähtemisesi ja tulemisesi, nyt ja iankaikkisesti." Ps. 121


"Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet, sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut: se on joka aamu uusi, ja suuri on hänen uskollisuutensa. Minun osani on Herra, sanoo minun sieluni; sentähden minä panen toivoni häneen. Hyvä on Herra häntä odottaville, sille sielulle, joka häntä etsii. Hyvä on hiljaisuudessa toivoa Herran apua." Val. 3:22-26



---

Iltapäivällä: Olin aamulla häthätää kirjoittanut tänne nuo minua puhutelleet jakeet. Olin heti aamusta hermostunut erään asian tähden,  jota olisi ruvettava järjestelemään. Ei kovin ihmeellinen asia, mutta minun "rauhani" menee helposti sekaisin. Tulipa sitten iltapäivä, jolloin lähdimme asioille. Ja kas, minä sain huomata, että se minua hermostuttanut asia nytkähti sopivasti eteenpäin, erilaisessa järjestyksessä kuin olin itse ajatellut sitä järjestellä. Olin niin kiitollinen siitä, sillä se rauhoitti mieltäni. 

Sitten ilmaantui vielä toinenkin asia; yli puolentoistavuoden jälkeen, juuri oikeaan aikaan. Kyllä Jumala tietää, missä mennään, vaikka itsestä tuntuu niin monesti kuin kaikki langat olisivat vain omin käsin hoidettava, vaikka homma ei itseltä onnistu, vaan sotkuun menee ja siihen hermostuu. Jumala osaa selvittää ne sotkut kyllä.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti