tiistai 21. toukokuuta 2019

Muuttumaton

"Jeesus Kristus on sama eilen ja  tänään ja iankaikkisesti." Hebr. 13:8

Millaisen Jeesuksen  löydämme  Raamatusta? Sellaisen, joka paransi sairaita ja antoi syntejä anteeksi; jolla oli halua olla niiden parissa, jotka toisten mielestä olivat kelvottomia. Hän oli täynnä "armoa ja totuutta"*. Sellainen Hän on nytkin.


"Tulkaa minun tyköni, kaikki 
työtätekeväiset ja raskautetut, 
niin minä annan teille levon.

Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta,
 sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä;
niin te löydätte levon sielullenne.

 Sillä minun ikeeni on sovelias,
 ja kuormani on keveä." 
Matt. 11:28-30




"Varma on se sana, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin. Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi."  1 Tim. 1:15-16 Niin sanoi Paavali Jeesuksesta.

"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä,
 ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä..."
 1 Tim. 2:5-6



"Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." * Joh. 1:14


Jeesusta voi kuvata vain muutamillakin sanoilla, mutta Hänessä on kuitenkin niin suunnaton rikkaus, joita paljotkaan sanat eivät riitä kuvaamaan... Parasta onkin jokaisen  itse tutkia sitä rikkauden määrää;  sitä armoa ja totuutta, lempeyttä syntistä kohtaan.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti