sunnuntai 11. elokuuta 2019

Uskossa...

"Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi,
niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat." 1. Kor. 15:19

Hebrealaiskirjeessa kerrotaan uskon sankareista. Ja heistä sanotaan näin: "Vaikka nämä kaikki olivat uskon kautta saaneet todistuksen, he eivät kuitenkaan saaneet, mitä oli luvattu." Hebr. 11:39* sekä "Nämä kaikki kuolivat uskossa luvattua saavuttamatta. Kaukaa he olivat kuitenkin sen nähneet, sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä." Hebr. 11:13*

"Kaukaa he olivat sen kuitenkin nähneet, sitä tervehtineet..." nuo muukalaisiksi itsensä maan päällä kokevat, todellista kotimaataan kaipaavat.  Niin mekin.

"...Aabraham näet uskoi Jumalaan, joka tekee kuolleet eläviksi ja kutsuu olemattomat kuin olevat. Hän näet toivoi, vaikka toivoa ei ollut ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi...". Room. 4:17-18*

"Me olemme toivossa pelastettuja. Täyttyneeksi nähty toivo ei tietenkään ole toivo. Kuinka kukaan toivoo sitä, minkä näkee? Mutta jos toivomme, mitä emme näe, me myös odotamme sitä kärsivällisyydellä." Room. 8:24-25*

Me elämme täällä toivossa, emme vielä näkemisessä. Kaukaa olemme sen kuitenkin jo nähneet ja sitä tervehtineet... Meidän mielemme on usein  maallisiin. Katselemme Jumalan lupauksiakin usein siitä näkökulmasta. Kaiken päämäärä ei saisi unohtua. Maistiaisia ja välähdyksiä tulevasta  saamme kuitenkin jo täällä.  Mark. 9:23: "Kaikki on mahdollista, sille joka uskoo." , sanoi Jeesus.  Mutta hän totesi myös, ettei meillä ole uskoa sinapinsiemenenkään  vertaa... On suurta armoa, että Hänen ihmeitään ja rukouksien toteutumista jo näissä ajallisissakin saamme kokea. Se on Hänestä, ei meistä. Se on armoa.

Vahva esirukoilija: "Henki auttaa meitä heikkoudessamme. Emmehän tiedä, mitä meidän on rukoiltava niin kuin tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanattomin huokauksin. Sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien puolesta." Room. 8:26-27*

---
*Jumalan kansan Pyhä Raamattu/Uusi Tie

2 kommenttia:

  1. Hyviä muistutuksia. Meillä on ihmeellinen Jumala:) T: Villasukkavihulainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Monesti vain omat silmät on niin pimitetyt, ettei sitä tahdo nähdä. Onneksi meillä on taivaalliset esirukoilijatkin!

      Poista