torstai 28. tammikuuta 2021

Ajatelma peloistani - ja mitä niihin sain

En voi hallita pelkojani
ne vain tulevat sisään
lupaa kysymättä
on ovi  avoinna tai lukossa

väittävät vielä
että niillä on lupa
sen antoi kuulemma
joku järkevä
sillä täytyyhän
niitä asioita
ajatella

Mutta minä
haluan ajaa ne pois
mutta en pysty
omat  aseeni niitä  vastaan
eivät riiitä 

Tule sinä Jeesus
tule ajamaan ne pois
tyhjennä taloni niistä
ja ilo ja rauha
päästä sisään.

"murhe ja huokaus pakenevat"

Sama päivä; pian äskeisen jälkeen:
Ajattelin piirtää kuvan, jossa Jeesus heittää pelot ovesta ulos ja kutsuu Ilon ja Rauhan sisään. Mutta ei siitä oikein tullut mitään ja laitoin paperin pois. Menin sitten otttamaan rukouskirjasta jotain. Otin 3. kk:n 28. pv:n jakeet. Ällistyin lukiessani ensin iltajakeen, joka oli osa tästä:

"Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani." Ilm. 3:20

Ja aamujae oli tämä: "Nyt opetan sinulle järkevyyttä, osoitan sinulle tien, jota voit kulkea. Minä neuvon sinua ystäväni." Ps 32:8  Psalmit nykysuomeksi

Nuo kohdat olivat kuin suoraan minun ajatuksiini. Jeesus lupaa olla kanssani, ja opettaa minua.


Raamattu v. -33/-38 sanoo asian näin: "Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa; minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee." Ps 32:8 -33/-38

---
Luultavasti yritän vielä sitä kuvankin tekemistä...


Siunattua päivää sinulle!
Toivon, että saat rohkaistuna
lähteä tähän päivään.

"...riemu ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat." 
Jes. 35:10, Jes. 51:11


11 kommenttia:

  1. Hyvä oli tuo ajatelma/runo! Siunausta ja iloa päivääsi :)

    VastaaPoista
  2. Onneksi Jeesus voi ajaa pelot pois, aina uudestaan ja uudestaan. Ja hän voi opettaa meille sitä taivaallista järkevyyttä. Sitä voi ajatella, että murehtiminen on järkevää, mutta eihän se murehtiminen muuta asioita suuntaan eikä toiseen, aiheuttaa vain itselle pahan olon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Usein sitä elää kuin kaikki olisi omissa käsissä, ikäänkuin mitää taivaallista ei olisikaan tässä elämässä mukana...

      Poista
  3. Minustakin tuo runo erittäin hyvä ja antaa sanat omille ajatuksilleni ja painolasteille. On kiitollinen mieli kun näin sain lukea tarvitsemani sanat!
    Tarvitsen järkevyyttä,itseltäni sitä ei löydy. On hyvä että näin saan pyytää sitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kirsti, kiva kun kerroit, että sait siitä jotain. Minä koen monesti juuri sitä, ettei itsellä tarvittavaa järkevyyttä ole, tai sitä ei osaa oikein käyttää ainakaan.

      Poista
  4. Oli kyllä mullekin sopiva! Siunattua ja mukavaa viikkoa sinne:) T: Villasukkavihulainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Osui silmiin Raamatusta myös kohta Dan 10:19. Se on myös kivan rohkaiseva kohta:) T: Villasukkavihulainen

      Poista
    2. Olikin tosiaan oikein rohkaiseva kohta tuo laittamasi. Kyllä me tällaista vahvistavaa tarvitaan. Siunausta sinunkin loppuviikkoosi!

      Poista
  5. Kiitos sinulle postauksestasi. Hyvää viikonloppua sinulle!

    VastaaPoista