tiistai 1. helmikuuta 2022

Ei Hänelle ole mahdotonta - ja Hän tahtoo olla aina apumme

Luen päivän sana -kirjasesta: "Onko Herralle mikään mahdotonta?" 1. Moos. 18:14 KR-92

Vastaan mielessäni: "Ei ole." 

Mutta sitten epäillen jatkan: "Mutta tahtooko hän?"

Siihen tulee mieleeni vastaukseksi: "Minä tahdon, puhdistu." Matt. 8:13, Mark. 1:41, Luuk. 5:13

Ja vielä: "...minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua." Ps 50:15

Ja tuon edellähän on Jumalan oma kehoitus: "Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon..." Ps 50:15





Kuin avioliitossa: "Tahdotko sinä..." "...myötä ja vastoinkäymisissä..." "Tahdon." 

Me olemme liitossa Hänen kanssaan!

"Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa, sillä me olemne hänen ruumiinsa jäseniä." Ef 5:29-30

Jos meillä on kipeitä yksinjäämisen kokemuksia, on meidän vaikeampi käsittää Jumalankin rakkautta ja hoivaa meihin. Mutta senkään asian opettaminen meille ei ole Jumalalle mahdotonta! ❤️

----

Laitan vielä tämän: Hän ottaa mielellään vastaan jokaisen raskaan taakan kantajan, joka ei koe itseään mahdolliseksi ollenkaan tulemaan Jeesuksen luo. Hän tahtoo ottaa avosylin vastaan jokaisen mahdottomaksi itsensä kokevan! Hän tahtoo rakastaa sinua ja olla läsnä elämäsi kaikissa solmuissakin, parantaen haavojasi. Hän kykenee siihen.



2 kommenttia:

  1. Niin, sitä juuri usein jää miettimään, että Jumalalle on toki kaikki mahdollista, mutta tahtooko hän auttaa. Ihana muistutus tuo psalmin jae, että minä tahdon auttaa! Kiitos tästä rohkaisusta! ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ❤️ Siunausta sun iltaasi - ja koko viikonloppuun!

      Poista