perjantai 16. kesäkuuta 2023

Tänä aamuna minua ihastutti se, kuinka Jumala käyttää tavallisia ihmisiä sanansaattajinaan

Se oli se tilanne, kun kaivolla elävää vettä saanut,  riensi heti kertomaan asian muillekin:

"Nainen jätti vesiruukkunsa siihen, meni kaupunkiin ja sanoi ihmisille: "Tulkaa katsomaan, tuolla on mies, joka kertoi minulle kaiken mitä olen tehnyt! Olisiko Messias?" Ihmiset lähtivät kaupungista ja tulivat Jeesuksen luo. ... Monet tuon Samarian kaupungin asukkaista uskoivat Jeesukseen kuultuaan naisen todistavan: "Hän kertoi minulle kaiken mitä olen tehnyt." 

Kun samarialaiset tulivat Jeesuksen luo, he pyysivät häntä jäämään kaupunkiin, ja hän  jäikin sinne kahdeksi päiväksi. Yhä useammat uskoivat Jeesukseen kuultuaan hänen itsensä puhuvan, ja sanoivat naiselle: "Nyt emme enää usko vain sinun puheesi perusteella. Me olemme nyt itse kuulleet häntä ja tiedämme, että hän todella on maailman pelastaja." Joh. 4:28-30, 39-42 KR-92

Ja Jeesus iloitsi varmaan hengessään tästä kaikesta suuresti. Sillä välin, kun nainen oli lähtenyt kaupunkiin kertomaan, mitä Jeesus oli hänelle sanonut, opetuslapset tarjosivat Jeesukselle sitä ostamaansa ruokaa. Mutta Jeesuksella oli ihan muuta ilonaihetta! Hän iloitsi kun näki uskoa häneen ja kuinka hänen sanansa lähti leviämään:

"Mutta hän  sanoi heille: Minulla on ruokaa, josta te ette tiedä." 

" ... Minun ruokani on se, että täytän lähettäjäni tahdon ja vien hänen työnsä päätökseen."

 "Sadonkorjaaja saa palkkansa jo nyt, hän kokoaa satoa iankaikkiseen elämään, ja kylväjä saa iloita yhdessä korjaajan kanssa." Joh. 4:32,34,36  KR-92


Mietin vielä naista. Emme tiedä millaisin miettein hän lähti kaivolle sinä päivänä. Mutta hän kohtasi ilon, ja jakoi sen heti muille ihan arkisella tavalla.  Jos se nainen ei olisi mennyt kaivolle, eikä mennyt Jeesuksen kohtaamisen jälkeen kertomaan  kaupunkiin kohtaamisestaan, monta samarialaista olisi kenties jäänyt ilman elävää vettä...

Siinä on itselle mietittävää... Ettei jättäisi kertomatta... Muistaisi, että se voi olla hyvin pieni ja arkinen asia, josta alkaakin jotain suurta: Jumalan vedet virrata, tuulet puhaltaa, sana levitä, uskoa syntyä. Me emme useinkaan varmaan ymmärrä, mikä kaikki voi vaikuttaa, ja miten suuri on Jumalan voima ja vaikutus - meissäkin:)



Olkoon Herra armollinen meille.❤️

Siunausta sinun päivääsi☀️




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti