torstai 30. toukokuuta 2019

Jumalan väkevän käden alla

Jumalan väkevän käden alla voidaan tuntea monenlaista painoa ja vaikeutta. Mutta siihen tilanteeseen on tämä sana:

"Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, 
että hän ajallansa teidät korottaisi." 1. Piet. 5:6

"Ajallansa". Silläkin on joskus päätepisteensä. Siitä painon ja ahdistuksen alta pääsee joskus pois - kun aika on. Se on lohdullista!

Ja Pietari jatkaa sanalla "ja": "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen." 1. Piet. 5:7




Muitakin lohduttavia jakeita tänä aamuna kaivelin esiin:

"Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon... Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa." Fil. 4:6-7  KR -92

"Ja kuka teistä voi murehtimsellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?... Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa." Matt. 6:27 ja 34

"Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta... Älkää siis peljätkö, te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta." Matt. 10:29 ja 31

"Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän rukouksiansa..." 1. Piet. 3:12

"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä." 1. Joh. 1:9

"Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksiannetut." Niin ateriakumppanit rupesivat ajattelemaan mielessänsä: "Kuka tämä on, joka synnitkin anteeksi antaa?" Mutta hän sanoi naiselle: Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan."  Luuk. 7:48-50 Kyseinen nainen tuli ja itkien voiteli Jeesuksen jalkoja.  Jeesus näki naisen sydämeen ja vapautti naisen hänen painoistaan.



2 kommenttia:

  1. Kiitos Sinulle rohkaisun sanoista. Siunattua helatorstaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos:) Siunattua helatorstaita sinnekin! Ihanan aurinkoistakin nyt...

      Poista